הבקשות מראש העיר - לא נענו

החרדים התנגדו, ברקת סירב ו'מתחם ורבורג' אושר בוועדה

ברוב של 8 חברים וחיים אפשטין שנמנע, אישרה הוועדה המחוזית את נתינת 'מתחם ורבורג' בקריית יובל - לחילונים, כפי שסוכם בין ברקת לרבני 'דגל' בירושלים - זאת למרות הבקשות לדחייה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתחם ורבורג כפי שאושר בוועדה המחוזית (צילום: עיריית ירושלים)

בשעה האחרונה (שלישי) התקיים דיון בוועדה המחוזית בעיריית ירושלים במסגרתו אושר ההסכם שגובש בין ועדת הרבנים של 'דגל התורה' וראש העיר ניר ברקת בעניין מבני הציבור במתחם ורבורג ובשכונות נוספות בירושלים.

שמונה חברים בוועדה תמכו בהצבעה על 'מתחם ורבורג', שיינתן כולו לציבור החילוני. חיים אפשטיין, נציג 'בני תורה', נמנע.

עוד בנושא:

במסגרת התכנית בקרית יובל יוקמו מעונות סטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים, מרכז תרבות, קפיטריה ובית קפה קהילתי וגינה קהילתית. בנוסף, יוקם בית ספר ממ"ד חדש בקרית יובל ובי"ס הממלכתי ניסויי ארגנטינה בשכונה יורחב.

במקביל, אושרה תכנית קריית החינוך ברמת אשכול. מהעירייה נמסר כי "במסגרת התכנית תוקם קריית חינוך שתיתן מענה למגזר החרדי והמגזר הציוני. במתחם יוקם מתחם חינוך למגזר החרדי, מתחם חינוכי למגזר הציוני שיכלול מוסד חינוכי ומכללה אקדמית. כמו כן ישופץ מגרש הכדורגל הסמוך לרווחת תושבי השכונה".

במהלך הדיון, אמר מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב כי בקרית יובל ייבנו מספר גני ילדים למגזר החרדי. במענה לשאלתו של קלרמן למה בתי נספר שייבנו לחרדים, יהיו רק בבית וגן ולא בקרית יובל? השיב מנכ"ל העירייה כי "זה מקובל על ההנהגה החרדית".

כפי שפורסם ב"כיכר השבת" הורה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לנציג 'דגל התורה' ישראל קלרמן להתנגד ואכן בשיחה שקיים הגר"ב סולוביי'ציק, האיש החזק בדגל התורה בירושלים, הורה אף הוא להתנגד בהצבעה, ל'דיל' שהוא רקם עם ברקת.

ראשי ישיבות חברי מועצת גדולי התורה, בראשם הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, אמרו כי יש לדחות את ההצבעה עד לבירור פרטים נוספים.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש שוחח הגר"א וינר עם הרב סולובייצ'יק וטען בפניו כי קיימים נתונים חדשים בעניין התחרדות שכונת קריית יובל וכי יש לדון בנושא שוב.

הגר"ב סולובייצ'יק הסכים עמו ולאור זאת ביקש מראש העיר ניר ברקת לדחות את הדיון על 'מתחם ורבורג' בועדה המחוזית לפעם הבאה עד שישמע את כל הטיעונים ויושגו הסכמות בעניין.

ברקת סירב לדחות את הדיון ובעקבות כך, לאחר שיחה שהתקיימה בין הרב סולובייצ'יק לנאמני ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי הוחלט להורות לנציג דגל התורה להתנגד בהצבעה בוועדה.

אלא שכפי שדווח ב"כיכר השבת", ההוראה הפכה ללא רלוונטית לאחר שישראל קלרמן לא יכל להצביע מאחר ומאיר תורג'מן, שאת מקומו הוא ממלא בוועדה, הגיע באורח מפתיע להשתתף בדיון ולתמוך בהצעה.

כך גם יוחנן ויצמן, שממלא את מקומו של חיים אפשטיין בוועדה, לא יכל להצביע נגד התוכנית מאחר ואפשטיין השתתף בדיון, וכאמור, נמנע.

גורמים פוליטיים מעריכים בשיחה עם "כיכר השבת" כי כאשר ישוב הרב סולובייצ'יק לישראל יימשכו הדיונים בנושא בתקווה להגיע להסכמה שתאפשר את המשך ההידברות החיובית שנוצרה בשנה האחרונה בין ראש העיר ברקת לרבני דגל התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר