אבל בישיבת 'חברון'

ברוך דיין האמת: הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל

אלפי תלמידי ישיבת 'חברון - גבעת מרדכי' ובוגריה אבלים עם קבלת הבשורה המרה על פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל, וזאת לאחר מספר חודשי אשפוז (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל (באדיבות המצלם)

אלפי תלמידי ישיבת 'חברון - גבעת מרדכי' ובוגריה אבלים הבוקר (רביעי) עם קבלת הבשורה המרה על פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל, וזאת לאחר מספר חודשי אשפוז, והוא בן 78.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", לפני כחצי שנה אושפז הגר"נ טוקר בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, בעקבות התקף לב קשה שעבר.

במהלך תקופת אשפוזו, מצבו הבריאותי ידע עליות ומורדות. תלמידיו הרבים העתירו כל העת לרפואתו של רבם הנערץ אך הבוקר נצחו אראלים את המצוקים.

הגר"נ טוקר נולד להוריו הגאון רבי אליעזר חיים טוקר מנהל ישיבת חברון ורעייתו לפני 78 שנה וכבר בילדותו ניכר היה שעדיו לגדולות.

בצעירותו למד ראש הישיבה בישיבת כפר חסידים שם הפך לתלמידו המובהק של המשגיח הגאון רבי אליהו לופיאן זצ"ל וזכה להיות ממקורביו הבולטים.

לאחר מכן המשיך בלימודיו בישיבות פוניבז' וחברון שם נודע בכשרונותיו הברוכים ובהתמדתו המופלאה ויצק מים על ידם של ראשי הישיבה זצ"ל.

בהמשך עבר ללמוד בישיבת בריסק שם השתלם בלימוד בשיטה המיוחדת בעולם הישיבות.

כשהגיע לפרקו נישא לרבנית מנוחה טוקר בתו של ראש ישיבת חברון הגאון רבי משה חברוני זצ"ל.

לאחר מספר שנים מונה לר"מ בישיבת חברון ולאחר מכן לראש ישיבה כאשר גידל דורות של תלמידים במשך שנים רבות לחיי תורה ויראת שמיים.

"הלימוד שלו היה במתיקות מיוחדת ונתן השראה לכל תלמיד לאן ניתן לשאוף ולצמוח", מספר אחד מבחורי הישיבה בכאב על האובדן הגדול.

תלמיד נוסף מספר כי "הוא היה מיוחד בקודשים בשיטת בריסק, השיעורים שלו היו חזקים וסוחפים. הוא היה מפרגן לכל בחור, היה משתתף בכל השמחות של כולם. חבל על דאבדין".

הלוויית הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל תצא בשעה 13:30 מהיכל ישיבת חברון גבעת מרדכי להר המנוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר