המתיחות גוברת

עימותים ליד הר הבית; שני שוטרים נפצעו

הפרות הסדר של המוסלמים בכניסה להר הבית נמשכו גם הלילה, שני שוטרים נפצעו קל. המשטרה פיזרה את הפורעים באמצעים לפיזור הפגנות. איומים נשמעים גם מכיוון עזה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העימותים, אמש (צילום: גיל יוחנן - ynet)

המוסלמים מנסים להחריף את העימות סביב הצבת גלאי מתכות בפתחי הר הבית וגם אמש (ד') נערכו עימותים סמוך להר הבית, לאחר תפילות הערב.

עשרות מוסלמים התפללו אמש (שלישי) מחוץ לשערי הר הבית ובמבואות. הם קראו "נקריב את חיינו למען אל-אקצה", "נמות שהידים", "תהיה אינתיפאדה" ו-"אין כמו להרוג חיילים" - ולאחר סיום התפילות החלו חלקם ליידות אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים.

כוח משטרה ומג"ב פיזר אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הפורעים יצאו דרך שער האריות לכביש מעלה מוטה גור והתפזרו. מהמשטרה נמסר כי "במהלך פיזור מפרי הסדר במעלה מוטה גור נפגעו שני שוטרים באורח קל וטופלו במקום. בראס אל עמוד הושלכו אבנים לעבר כוח מג"ב. הכוח מבצע סריקות במקום לאיתור חשודים".

בין הפצועים קל באירועים בקרב המפגינים גם עכרמה סברי, דרשן מסגד אל-אקצה והמופתי לשעבר של ירושלים. המשטרה מסרה כי אחד ממפירי הסדר נעצר.

מי שהתסיס את האווירה היו גם חברי הכנסת הערבים שהגיעו לשער האריות כדי להזדהות עם המאבק נגד הצבת המגנומטרים תוך שהם מתעלמים מהעובדה שרק לפני פחות משבוע נרצחו שני שוטרים באמצעות נשק שהוכנס להר.

תגובות למצב החדש בהר הבית הגיעו גם מעזה. הזרועות הצבאיות של הפלגים בעזה קיימו אתמול אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבה איימו כי תגובתם למשבר תהיה חזקה במידה שישראל תמשיך בצעדיה: "התוקפנות נגד אל-אקצה תהיה הניצוץ שיביא לפיצוץ המצב בכל האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר