התנגדות נחרצת לפינוי

הגר"ב סולובייצ'יק: "פינוי ת"ת סנהדרין כעת לא על הפרק"

הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים והאיש החזק ב'דגל התורה' בירושלים, מבהיר כי הוא מתנגד בנחרצות ליוזמה לפנות את החיידר הספרדי • "זהו אינו חלק מדיל פוליטי או ציבורי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ב סולובייצ'יק והפגנת ילדי החיידר, הבוקר (באדיבות המצלם)

המאבק נגד פינוי תלמוד-תורה סנהדרין עורר בימים האחרונים סערה ציבורית כאשר על פי הפרסומים התכוונו בעיריית ירושלים לפנות את מבנה התלמוד תורה הוותיק לטובת סמינר בית יעקב הישן בראשותו של הרב ישראל לוין הסובל ממצוקת מקום קשה.

ראשי סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן גינו בחריפות את הכוונה לפנות את ילדי תשב"ר ממבנה בו הם לומדים במשך שנים רבות. בשיחה עם "כיכר השבת" הם הצהירו כי לא יתנו יד לפינויים של ילדי ישראל.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אף ביקר אתמול בתלמוד תורה והודיע לתלמידים שיעמוד לצידם ולא יתן לברקת לפנותם. "ברקת יצטרך לפנות גם אותי", אמר גפני.

בשעות הערב אמש חלה התפתחות בפרשה כאשר מקורביו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים והאיש החזק בתנועה הליטאית בעיר, מבהירים כי הוא מתנגד בנחרצות ליוזמה לפנות את הת"ת.

"הגר"ב סולובייצ'יק טען בנחרצות כי פינוי ת"ת סנהדרין כלל לא עומד על הפרק וכי זהו אינו חלק מדיל פוליטי או ציבורי כזה או אחר", אומרים המקורבים.

לדברי המקורבים, "לפני כחודשיים עלתה הצעה שתלמוד תורה סנהדרין יעבור לשכונת הולילנד. הגר"ב סולובייצ'יק קיבל אישור עקרוני ממרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין לבדוק את העניין וכך אכן עשה.

"החינוך העצמאי מנהל במקום כיובל שנים, ת"ת פורח, אשר רישום יעיל ואיכותי מביא אליו מאות תלמידים, שבתום לימודיהם בת"ת, מפארים את ספסלי הישיבות הקדושות. המיקום המרכזי, מהווה תנאי בל יעבור להמשך הצלחת ופריחת הת"ת ואין מי שמעוניין לשאת באחריות לחורבן מקום תורה ותיק זה".

הרב סולובייצ'יק, הם מבהירים, התעקש לאורך כל המשא ומתן שיש על מה לדבר - זאת אך ורק באם הת"ת לא יפגע. "לאחר שהצעה זו ירדה מן הפרק ולא הוכח שהת"ת לא יפגע, הרי שהרב מתנגד לכל הפקעה של השטח הקיים מידי התלמוד תורה", מסבירים אלו שהיו בסוד העניינים.

מקורבי הרב סולובייצ'יק מוסיפים ואומרים כי "חברי ועדת הרבנים מבינים את חשיבותו של התלמוד תורה ש'בונה' ברוחניות מאות תלמידים ולא יעשו שום פעולה ללא תיאום וללא שיתוף פעולה עם הנהלת המוסד".

בנוסף, לדבריהם, אף גורם רשמי בחינוך העצמאי לא קיבל הודעה על פינוי ועל כן הכל נמשך כרגיל.

כפי שדווח אתמול ב"כיכר השבת", גורמים פוליטיים בעירייה טענו כי ה'דיל' שסוכם בין 'דגל התורה' והגר"ב סולובייצ'יק לראש העיר ניר ברקת, על נתינת מתחם ורבורג בקריית יובל לחילונים תמורת חלק מ'מתחם החינוך' ברמת אשכול שיינתן לחרדים, כלל גם את פינוי ת"ת "סנהדרין" לטובת סמינר 'הישן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר