מאחורי הקלעים

הדרמה בסעודיה: כך הודח יורש העצר

יורש העצר הסעודי בן נאיף פוטר לפני כחודש באופן מפתיע בין לילה. מה עמד מאחורי המהלך המפתיע של המלך הסעודי, וכיצד זה קרה? ה'ניו יורק טיימס' חושף פרטים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יורש העצר החדש לצדו של המלך, בן נאיף נותר מאחור בעת ביקור טראמפ (צילום: שילה קרייג הבית הלבן)

לפני כחודש הוחלף יורש העצר של סעודיה באופן פתאומי, ה"ניו יורק טיימס" חשף היום (רביעי) את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים לפני שבן נאיף הודח מתפקידו כיורש העצר וכשר הפנים והתפקיד הועבר לאחיינו, בנו של המלך.

לפני חצות נאמר לבן נאיף שהוא עומד לפגוש את המלך סלמאן, אך גורמים בכירים בבית המלוכה הובילו אותו לחדר אחר. גורמים בארה"ב שמקורבים למשפחת המלוכה הסעודית סיפרו כי באותו חדר לקחו לבן נאיף את הטלפונים שלו, ולחצו עליו לוותר על תפקידיו כיורש העצר וכשר הפנים. תחילה בן נאיף סירב.

אך כשהלילה נמשך הנסיך בן ה-57, חולה סכרת שסובל על פי הדיווחים מהשפעות ניסיון התנקשות ב-2009 על ידי מחבל מתאבד של אל קעידה, התחיל להישבר. בזמן שהלחצים נמשכו קראו גורמים בכירים בבית המלוכה לחברי מועצת הנאמנות, גוף של נסיכים שאמורים לאשר שינויים בסדר יורשי העצר.

יורש העצר החדש בן נאיף עם מזכיר המדינה טילרסון

לחברים נאמר שבן נאיף סובל מהתמכרות לתרופות, ולא כשיר להיות המלך. הדברים ייתכן ואכן מדויקים, לפי "ניו יורק טיימס" חברים קרובים של בן נאיף מודאגים ממצבו הבריאותי מאז ניסיון ההתנקשות ב-2009. הם אומרים שמאז הוא מראה סימנים של פוסט-טראומה וחרדה, סובל מכאבים ממושכים והפך מכור לחלק מהתרופות שהוא לוקח.

אחרי לילה ארוך של לחצים הסכים בן נאיף להתפטר מתפקידיו. בן נאיף המושפל איחל לאחיינו בן סלמאן בהצלחה וחזר לארמונה בעיר ג'דה – ומשם נאסר עליו לצאת. אדם נוסף שנדרש להישאר בבית היה גנרל עבדול-עזיז אל-חווריני, מקורב של בן נאיף שקריטי ליחסים עם ארה"ב. הוא עדיין בתפקיד.

גורם אמריקני ויועץ למשפחת המלוכה הסעודית אמר לעיתון האמריקאי, שבנוסף למצבו הבריאותי הייתה גם מחלוקת מדינית, שכנראה האיצה את תהליך ההדחה – בן נאיף התנגד לחרם על קטאר. החרם הוכרז בתחילת יולי כשלסעודיה היה כבר יורש עצר חדש (בן סלמאן) ושר פנים חדש – אחיינו בן ה-33 של בן נאיף, עבד אל-עזיז בן סעוד בן נאיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר