סערת פינוי החיידר הספרדי

איום יו"ר ועד ההורים ב'סנהדרין': "אם צריך נפוצץ בלוני גז"

דוד כהן, יו"ר ועד ההורים בחיידר הספרדי העומד בפני פינוי, מאיים לפוצץ בלוני גז "אם צריך", מאשים את אברמי קרויזר ש"יזם את המהלך" ותוקף את 'הדיל' עם 'דגל' - "קיבלו ומכרו בניינים" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תלמידי החיידר הספרדי "סנהדרין" בירושלים הפגינו הבוקר (רביעי) מול בניין עיריית ירושלים במחאה נגד ראש העיר ניר ברקת בשל הכוונה לפנותם מהמבנה לטובת סמינר הישן של הרב ישראל לוין.

דוד כהן, יו"ר ועד ההורים בת"ת סנהדרין, תוקף בראיון ל"כיכר השבת" את יועץ ראש העיר אברמי קרויזר - אותו הוא מאשים ביוזמת המהלך, מפרט את המצב בתלמוד תורה ומאיים: "אם צריך, גם נפוצץ בלוני גז".

בפתח הראיון הוא אומר כי "באנו לפה עם מאות תלמידים של התלמוד תורה כדי להפגין, למרות שראש העיר שלח עכשיו את היועצים שלו ש'אני יעצור לכם את ההפגנה דרך משרד החינוך', אבל הוצאנו עכשיו צו בית משפט שאנחנו כן יכולים להפגין. ההורים הוציאו את כל הילדים, ואנחנו רוצים פה לצעוק לקב"ה שיתבטל רוע הגזירה - שרוצים להוציא למעלה מ-380 ילדים ספרדים מבנין של החינוך העצמאי שקיים 50 שנה. כל ההורים עם יעד אחד: נגד הדבר הזה שרוצים לגרש אותנו. היחידים שעזרו לנו הם צביקה כהן וחברי ש"ס בעירייה. האשכנזים שנמצאים במועצה לא באו לעזרתנו, לא פעם ולא פעמיים. היחידי שבא זה מר גפני, שבא אתמול. מוכרים אותנו למען האשכנזים, למען הסמינר, למען מקום אחר...".

אתה מכיר את הטענה שאומרת שאתם מעט תלמידים בבנין גדול ולכן צריך להכניס לשם את הסמינר הישן?

"אני מזמין אותך לראות את המקום. כל מי שבא, ראה שהכל מלא פה עד אפס מקום, אין דבר כזה. זה לא 100 ולא 50, זה 380 ילדים שנמצאים בתלמוד תורה. את הילדים האלה, מנווה יעקב או מרמות, אי אפשר לזרוק בבית וגן".

ומי אחראי לזה?

"האחראי הוא מר קרויזר, יועץ אחיתופל של ראש העיר. הוא יזם את המהלך הזה. הוא בא לתלמוד תורה ואמר: אני יוציא אותכם בכוח, המבנה לא שלכם".

יצא לך לדבר איתו?

"לא יצא לי, ואני גם לא רוצה לדבר איתו. הוא לא יצליח למכור אותנו. היחידי שעזר לנו עד עכשיו הוא מר צביקה כהן. כשהמבנה היה צריך שיפוץ, הוא נתן לנו 100 אלף שקלים בשביל זה לפני שנה וחצי. למה, כי הוא ראה את המצוקה של ילדי ספרד שזרוקים במקום".

אמרת יותר מפעם אחת שאתם תלמוד תורה ספרדי...

"המורים פה אשכנזים, זה של החינוך העצמאי, אבל יש להם פחד ופילוג בתוך עצמם בחינוך העצמאי, ביניהם, והם זורקים אותנו בתור ספרדים, סוג ב', שלא איכפת להם מאיתנו. אנחנו לא ניתן שהדבר הזה יקרה. אתמול הודעתי למנכ"ל החינוך העצמאי שאם זה יימשך ככה, נעביר את כל הילדים לרשת החינוך של ש"ס".

נראה לך שתצליחו במאבק הזה? כי אתה אומר שיועץ ראש העיר עומד מאחורי הכל...

"במיליון אחוז. אם צריך, גם נפוצץ בלוני גז. אין דברים כאלה, אין חיה שתצליח להוציא אותנו מהמקום".

אתמול טען צביקה כהן, שאתה מזכיר אותו שוב ושוב, על דגל התורה - שזה דיל ביניהם לבין ראש העיר. אתה חושב שיכול להיות דבר כזה?

"אני בטוח שזה יכול להיות, כי אני ראיתי את הדבר הזה".

ומי זה "דגל התורה", אתה מכיר את הענין? כי אתמול גפני הרי היה אצלכם

"גפני הזכיר שיש חבר (יעקב) אשר, ושהוא עשה את הדיל הזה עם קרויזר, ראש העיר ועוד כמה אנשים בתוכם, דיל שהם קיבלו בו בניינים ומכרו בניינים...".

ראש העיר קרא לכם לפגישה?

"עד עכשיו הוא לא קרא לנו, אפילו שכתבנו מכתבים לו ולמנכ"ל העירייה. אנחנו לא ניתן שהדבר הזה יקרה".

אברמי קרויזר, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אני שותף להרבה מהלכים בירושלים. יחד עם כל המערכת המקצועית והפוליטית. אין לאף אחד טענה נגד ת|ת סנהדרין. אבל אין ספק שיש מצוקה גדולה בסמינרים. וחובה על כולם לעשות הכל כדי לפתור אותה".

לדברי קרויזר, "הרב לוין הוא מנהל ראוי ומסור. שקיבל בנות לבקשת העיריה וצביקה כהן מעבר ליכולת הקיבול הפיזית של המוסד שלו. תוך הבטחה עירונית ברורה שהעיריה תעמיד פתרונות. ומן היושר שהעיריה וצביקה כהן יעמדו בדיבורם".

על האשמותיו של דוד כהן אומר קרויזר כי "אין שופטים אדם בצערו. לצערי הם מדברים מתוך נוחות אישית. ולא מתוך ראיה של צרכי הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר