מחאה מסוכנת

המסגדים בירושלים יסגרו; כל המוסלמים - להר הבית

כחלק מהזעם הכלל-ערבי נגד הצבת המגנומטרים בכניסה למתחם הר הבית, החליט הווקף על צעד יוצא דופן שעלול להבעיר את השטח. מצרים מצטרפת למגנים את ישראל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המשטרה היום מול הפורעים המוסלמים (צילום מסך: מתוך رام الله مكس בפייסבוק)

הווקף מודיע היום (רביעי), כי כל המסגדים בירושלים ייסגרו מחרתיים כדי לעודד מתפללים מוסלמים להגיע דווקא למסגד אל-אקצה - ובהתאם גובר החשש של גורמי הביטחון ממהומות צפויות.

גם ארגוני הטרור נערכים להסלמה וקוראים לפלסטינים לצאת לתהלוכות זעם ביהודה ושומרון, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים, ביום שישי בצהריים אחרי התפילות.

בעקבות העימותים שכבר מתרחשים בימים האחרונים על רקע הצבת גלאי מתכות (המגנומטרים) בשערי הכניסה להר הבית לאחר הפיגוע במקום ביום שישי האחרון, הכריזה תנועת פתח על היום כ"יום זעם" במזרח ירושלים וביהודה ושומרון - ואכן בשעה האחרונה התחדשו העימותים בהר הבית, והמשטרה מפזרת מפגינים ברימוני הלם.

השייח עכרמה סברי שנפצע אתמול במהומות סמוך להר (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

בתוך כך, מצרים מפתיעה היום עם פרסום הודעה היא מצטרפת לדרישה הערבית מישראל "להפסיק את האלימות ולכבד את חופש הפולחן, את המקומות הקדושים ואת הזכות של העם הפלסטיני לבצע את טקסיו הדתיים בחופשיות ובביטחון".

בפנייתה הפומבית לישראל נאמר עוד, כי "אין לנקוט עוד צעדים שעלולים לשלהב את הסכסוך, לעורר רגשות דתיים ולהגביר את המתח בקרב בני העם הפלסטיני באופן שימוטט את הסיכויים להגיע לשלום צודק וכולל בהתבסס על פתרון שתי המדינות".

המהומות אמש (צילום: גיל יוחנן, ynet)

כזכור, הבוקר אסרה המשטרה למשך מספר שעות את כניסת היהודים למתחם הקדוש, גם בנימוק כי לא מעט מבקרים מפרים שוב ושוב את החוק, באתר הרגיש והנפיץ.

(צילום: גיל יוחנן, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר