שודר בטעות לכתבים

נתניהו הודה בפסגה: תקפנו את האיראנים

ראש הממשלה נתניהו השוהה בימים אלו באירופה אמר את הדברים בפסגה עם מנהיגי פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה, פגישה שאמורה הייתה להיות סגורה לתקשורת (פוליטי מדיני)

נתניהו בפסגה עם המנהיגים (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד') בבודפשט עם ראשי המדינות – פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה. הפגישה הייתה סגורה לכלי התקשורת ונתניהו, שלא ידע או שידע ובחר "להדליף", דיבר בחופשיות ותקף במילים חריפות מאוד את האיחוד האירופי והודה בתקיפות ישראליות נגד מטרות איראניות בסוריה.

נתניהו הציג את ישראל כמעצמה בינלאומית שלא זקוקה לרכש של האיחוד האירופי וכמעט "עושה טובה" לאירופה. ״אני אומר את זה בשביל אירופה. אירופה צריכה להחליט האם היא רוצה להינמק או להיעלם וזה תלוי ביחס שלה לישראל״. אחרי כמה שניות הוסיף נתניהו על פי הדיווח ב-NRG, ״זו הייתה בדיחה. אני לא פוליטיקלי קורקט״.

"האיחוד האירופי הוא היחיד שמתנה את קשריו עם ישראל בצעדים פוליטיים", המשיך נתניהו. "זה מטורף. כולם קונים מאתנו. זו ממש בדיחה. ביטחון אירופה ועתידה הכלכלי קשורים לשינוי היחס כלפי ישראל".

בפנייה למנהיגים עמם נפגש אמר נתניהו: "תגידו לשותפים שלכם באירופה לא להחליש את השותפה המערבית היחידה שלה במזרח התיכון".

"אני הייתי עכשיו בסין, ולא אכפת להם מסוגיות פוליטיות. דיברתי על כך עם ראש ממשלת הודו, מודי. הוא אמר לי: 'איפה אני אמצא פתרונות? ברמאללה? אני צריך לפתור את בעיית המים והחלב'. יש לנו 300 חוות ברוסיה. אני אומר את הדברים לא בגלל האינטרס שלי, אלא בגלל האינטרס של אירופה", אמר ראש הממשלה הישראלי.

בהתייחסו לנושאים ביטחוניים, דיבר נתניהו על הסוגיה האיראנית. "אמרתי לפוטין שנפגע באיראנים ועשינו זאת עשרות רבות של פעמים", אמר ראש הממשלה למנהיגים האירופאים בהודאה חסרת תקדים בתקיפות הישראליות בסוריה.

נתניהו הוסיף כי "אנחנו מצליחים להתמודד עם דאעש", ולאחר מכן הזהיר את מנהיגי מדינות מזרח אירופה ואמר כי "מניסיון שלנו, תאבטחו את הגבולות שלכם. אנחנו חסמנו את הגבולות מול מצרים ומול סוריה, גם בגלל דאעש אבל גם בגלל איראן".

באותו נושא, ראש ממשלת ישראל גם לא שכח להתייחס ליחסים מול ארה"ב בשנים האחרונות. "הייתה לנו בעיה גדולה עם ארה"ב. עכשיו זה אחרת", אמר נתניהו וכנראה התייחס לכניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן במקומו של ברק אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר