חופשה עוקצת

כך תמנעו מכייסים ועקיצות במהלך החופשה

בכל מדינה ומדינה יש את הכייסים ודומיהם המפרידים בין תיירים לחסכונות • קיבצנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיעזרו לך להימנע מעוגמת נפש מיותרת בחופשה (תיירות)

(צילום: שאטרסטוק)

הדילים הזולים שמציעות חברות הנופש גורמים לישראלים רבים לנצל את ימי החופש ולצאת לתור ברחבי העולם. מדינות רבות מפרסמות אזהרות לתיירים מפני כייסים רבים.

שעות רבות העברתם מול המחשבון ואתרי התיירות השונים בכדי למצוא את החופשה הכי שווה, הן מבחינת מחיר והן מבחינת מחיר, בסופו של דבר הגעתם לדיל המבוקש, ואתם מתכוננים לטיסה.

על פי סקר שערך עיתון הטלגרף הבריטי, מידי שנה מאבדים תיירים ברחבי בריטניה 5.5 מיליון ליש"ט. בריטניה היא לא המדינה היחידה בה כייסים ודומיהם מפרידים בין תיירים לחסכונות שלהם. בעיר ברצלונה הוציאה המשטרה מספר פעמים אזהרות לתיירים בגין גניבות.

לאחר שהפנמו שזו מכת מדינה ומדינה, הגיע הזמן להכיר את השיטות בהן הם משתמשים. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להישמר מפני כייסים ועקיצות שעלולים להפוך את הטיול שלכם לסיוט.

כייסים

הצרה המוכרת ביותר בקרב תיירים. הם נמצאים בכל מקום בו עלולים להיות תיירים, תחנות רכבת, שדה תעופה ומרכזי ערים ואתרי תיירות. הם ינצלו את זריזות ידיהם ואת חוסר תשומת הלב שלך ויפרידו בינך לבין רכושך.

איך נמנעים? נזהרים שלא להכניס את הארנק בכיסים האחוריים אלא אך ורק בקדמת הגוף, פאוץ' או בכיס הנמצא בקדמת הז'קט/מעיל. הקפידו תמיד לבדוק שתיק הצד רכוס ונעול ושהוא תלוי בהצלבה שתקשה חטיפה פתאומית.

פיצויים

הסצנה הבאה די נפוצה ואנשים רבים כבר נפלו בה. תייר שמתהלך לתומו בעיר כשלפתע נתקלים בו זוג מקומיים שמפילים על הרצפה פריט יקר ערך שלדבריהם נשבר עקב ההיתקלות ודורשים פיצויים מהתייר חסר האחריות.

איך נמנעים? מתנצלים מעומק לב ומציעים להם להתלוות אליכם לתחנת המשטרה או ללובי המלון בו אתם לנים, שהם בעצם המקומות שגורמים להם לוותר על התביעה ולחכות לתמים הבא.

עזרה דחופה

תרמית חביבה במיוחד על תושבי לונדון, בעיקר בגלל ריבוי היונים בעיר, היא עזרה לתייר שמעילו הוכתם בצואת ציפורים. העיקרון פשוט. התייר מנסה להתנקות, תושב מקומי נעים הליכות מציע עזרה בניקוי הנזק בסמרטוט לח ובאותה הזדמנות מסלק את ארנקו של התייר, הנותר עם מעיל מוכתם וללא כסף לניקוי יבש.

איך נמנעים? שמירת הארנק בפאוץ' צמוד לחגורה היא הדרך היעילה ביותר להבטיח שכספך יישאר איתך.

שוטרים = גנבים

עוד סצנה מוכרת היא ששני אנשים מגיעים לתיירים ומציעים לו לרכוש מהם מטבע זר ללא עמלות או לחילופין סם כזה או אחר ולפני שהתיירים מבינים מה רוצים מהם, קופצים עליהם שני שוטרים שמנופפים בתעודות שוטר, הם מבקשים את הארנק בכדי לבדוק את התעודות וכשהוא בידיהם הם נעלמים תוך שניות.

איך נמנעים? לעולם לא מעבירים את הארנק לידיים זרות, גם אם במקרה הוא שוטר. דרשו ממנו לבוא לתחנת המשטרה שם תסכימו להראות לו את כל מה שיידרוש.

אל תהי צדיק הרבה

נכון, במקום שאין איש השתדל להיות איש אך גם חשוב לא להיות צדיק כשאתה נמצא במקום שרובם לא חשודים על צידקות יתר. הרבה פעמים קורה שהתייר יושב ברכבת או אוטובוס, ולצידו המזוודה שלו, והוא מבחין בגבר או אישה השומטים מידם ארנק או צרור מפתחות, התייר האדיב קם להרים את האבידה ולרוץ אחריהם כדי להשיב אותם, וכשהוא חוזר בתחושה טובה למקום הוא מגלה כי התיק שלו נעלם.

איך נמנעים? אם אתה נוסע לבדך, ראש סולם העדיפויות הוא שמירה על חפציך, גם אם תראה חצוף ובלתי מתחשב בעיני הנוכחים בתחבורה הציבורית.

עקיצה לילית

תרמית נוספת שנפוצה בכל העולם, וקלה במיוחד לביצוע. התייר מתכונן לשנת לילה בחדרו במלון כאשר הטלפון מצלצל ובצד השני של הקו גבר המציג עצמו כפקיד הקבלה, המתנצל על השעה המאוחרת אך מעוניין לבדוק שוב את פרטי כרטיס האשראי שהתקבלו ביום ההגעה. התייר הממוצע מעניק לרוב את המידע המבוקש והולך לישון. מובן שהגבר שהתקשר אינו פקיד הקבלה אלא נוכל העושה שימוש במידע כדי לחגוג על כרטיס האשראי.

איך נמנעים? לעולם אל תעניק את פרטי כרטיס האשראי שלך, או את הכרטיס עצמו, למישהו שאינו עומד פיזית מולך מאחורי דלפק הקבלה במלון.

פנצ'ר בצד הדרך

אחת השיטות הנפוצות היא תופעת הגניבה ממכוניות החונות בצד הכביש בעקבות תקר באחד הצמיגים. הסיטואציה, ללא ספק, לא נעימה. אתה עוצר בצד הדרך להחליף את הגלגל המפונצ'ר בגלגל הרזרבי שבתא המטען. נהג מקומי נעים סבר עוצר לצידך בצד הכביש ומציע לעזור, אך בעוד אתה מטפל בצמיג הוא סוחב את אחד התיקים שלך מהרכב התקוע ונמלט.

איך נמנעים? לנסות להמשיך לנסוע עם התקר עד לתחנת השירות הקרובה ביותר, ואם זה בלתי אפשרי להעביר את כל חפצי הערך ברכב לתא המטען ולנעול אותו לפני שמתחילים להחליף עצמאית או בעזרת מתנדב מקומי את הצמיג.

שכירות יקרה

כשאתם מוציאים רכב מחברת השכרה עליכם לדאוג כי הרכב ישוב לחברה נקי ממכות, אחרת זכאית החברה המשכירה לנכות מכרטיס האשראי של התייר את עלות התיקון. נזק כזה, אם הוא מדווח כראוי, מטופל על ידי חברת הביטוח של סוכנות ההשכרה ללא צורך בתשלום נוסף של השוכר.

ואולם, במקרים רבים התייר דלחוץ לשוב לביתו ישאיר את הרכב אצל פקיד החברה, יחזיר לו את המפתחות וימהר לטיסה רק כדי לגלות כמה ימים אחרי סיום החופשה שכרטיס האשראי שלו חויב בסכום גבוה ללא צורך.

איך נמנעים? לפני השארתו של הרכב בידי נציג החברה בדוק ביסודיות את הרכב וזאת על מנת לאתר ולדווח בהתאם על כל נזק שיתגלה, ובכך למנוע שימוש מיותר בכרטיס האשראי של התייר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר