מהומות הר הבית

דיווח: נתניהו שוקל לבטל את המגנמטרים - כינס התייעצות חירום

החשש מהתגברות מהומות הערבים ברחבי ישראל - ובפרט בירושלים - גורם היום לראש הממשלה לכנס התייעצות דחופה ולשקול את ביטול הצבת עמדות הבידוק למתפללים בכניסות להר הבית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבידוק היום, לקול קריאות המואזין (צילומים: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) התייעצויות ויקבל החלטה אם לבטל את הצבת גלאי מתכות בכניסות למתחם הקדוש, על רקע המתיחות הרבה השוררת בהר הבית ומחאת אנשי הווקף נגד אמצעי הבידוק הקפדניים שהוצבו במקום אחרי הפיגוע הקשה ביום שישי.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמשטרה תמימי דעים בדבר נחיצות המהלך, ואילו השב"כ סבור שאין צורך בגלאי המתכות - כך לפי חשיפת חדשות 2.

בתגובה, מסר יועץ התקשורת של נתניהו: "הייתה התייעצות ביטחונית טלפונית, וגורמי הביטחון הציגו את המצב ואת עמדתם. להציג את הדברים כאילו ראש הממשלה מקיים התייעצויות לביטול המגנומטרים - זה עיוות של המציאות". עוד נודע, כי בשעות אחר הצהריים תתקיים הערכת מצב נוספת בלשכת ראש הממשלה.

לא מן הנמנע, כי השינוי המסתמן בעמדת נתניהו, נובע גם מהלחץ הערבי והבינלאומי בענין זה - כשהיום הצטרפו גם מצרים וצרפת לעמדה האנטי-ישראלית בנושא.

דוברת משרד החוץ הצרפתי שנשאלה האם צרפת ביקשה מהרשויות בישראל להסיר את אמצעי הבטיחות החדשים ברחבת המסגדים וביניהם גלאי המתכות וסגירת אזורי התפילה, השיבה כי "צרפת מודאגת מהתחדשות המתח בירושלים ובייחוד סביב הר הבית שבו המצב התדרדר בימים האחרונים. צרפת קוראת לכלל הצדדים להימנע מכל מעשה או הצהרה שעלולות להחריף את המתח ולפעול לרגיעה. צרפת מזכירה שכל ערעור של הסטטוס קוו יכול להוות סכנה ליציבות".

מנגד, מימין, אמר היום במליאת הכנסת יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט השר נפתלי בנט: "אני קורא בתקשורת הבינלאומית על לחצים עצומים שמופעלים על ראש הממשלה נתניהו לוותר על העמידה הביטחונית שלנו בהר הבית, לוותר על הצבת מגנומטרים בכניסה להר הבית, כפי שיש במכה ובכותל".

"מכאן, מכנסת ישראל, אני מחזק את ראש הממשלה נתניהו ומשוכנע שהוא יעמוד חזק, לא יוותר ולא יתקפל בפני הלחץ הבינלאומי שקורא להסיר את העמידה הביטחונית של מדינת ישראל על הר הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר