צוחקת על העולם

צפון קוריאה מתכננת ניסוי נוסף בטיל בליסטי

לוויינים אמריקאים איתרו פעילות באתרי הגרעין והשיגור של צפון קוריאה בדומה לפעילות שנרשמה טרם השיגורים הקודמים, בארה"ב שוקלים תגובה לניסוי הקוריאני (בעולם)

הנשיא הקוריאני ליד טיל בליסטי (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

בארצות הברית מעריכים כי צפון קוריאה מתכוננת לניסוי נוסף בטיל בליסטי בין יבשתי. רשת CNN דיווחה בשמם של שני גורמי מודיעין, כי הניסוי ככל הנראה יבוצע בשבועיים הקרובים.

את ההערכה על שיגור הטיל הבליסטי ביסס המודיעין האמריקני על לוויינים שקלטו תזוזות חריגות במתקני הגרעין והטילים של פיונגיאנג, בדומה לאותן תזוזות שנקלטו בלוויינים לפני הניסויים הקודמים.

כזכור, בתחילת החודש ביצעה הצפון ניסוי נוסף בטיל בליסטי, אותו ניסוי גרר תגובות נזעמות במערב ובמדינות השכנות לצפון קוריאה.

בעדות בפני הסנאט על האיום הצפון קוריאני אמר הגנרל פול סלבה, סגן הרמטכ"ל האמריקני כי: "קים ג'ונג-און וכוחותיו מאוד טובים בלהסוות ולהסתיר את הפעילות שלהם".

באשר לשאלה האם ארצות הברית תתקוף את מתקני הגרעין של הצפון ענה הגנרל: "אני חושב שאנחנו צריכים להשאיר את האופציה הצבאית על השולחן, ורק הנשיא טראמפ יחליט אם לתקוף את משטרו של און".

הנשיא טראמפ כבר איים בפעילות צבאית נגד צפון קוריאה ואמר בחודש שעבר: "ארה"ב שוקלת לבצע כמה דברים חמורים בנוגע לצפון קוריאה, מוכרחים לעשות משהו בנוגע לצפון קוריאה", דברי טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר