ה'דיל' בירושלים • ראיון סוער

אשר: "יש הסכם בקריית יובל כי צביקה כהן לא עשה כלום"

ח"כ יעקב אשר בראיון סוער במיוחד ל'כיכר בכנסת' לא חוסך בביקורת ומתקפה על צביקה כהן, מסביר את הצורך ב'דיל' ובהסכם עם ברקת ומכחיש כי הוא כולל תמיכה בבחירות ופינוי החיידר הספרדי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

ראיון מיוחד: ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) בראיון סוער ל"כיכר בכנסת", מסביר את פשר ההסכם עם ראש העיר ניר ברקת באשר למתחם ורבורג בשכונת 'קרית יובל' שניתן לחילונים, מכחיש כי סוכם ש'דגל התורה' תתמוך בברקת לראשות העיר, הודף את טענת צביקה כהן בראיון ל"כיכר השבת" כי פינוי החיידר הספרדי 'סנהדרין' סוכם בינו לבין ברקת, תוקף את צביקה כהן שלא עשה כלום בקריית יובל למרות שמחזיק את תיק מנח"ח ומגיב אם עשה טעות שלא שיתף אותו בתהליך.

במהלך הראיון הצגנו את הטענה של צביקה כהן בראיון ל"כיכר השבת" כשאמר: "הסיפור של המבנה 'נווה עציון' (תלמוד תורה סנהדרין) זה חלק מאותו ציר, מאותו הסכם שיש בהבנות בין ראש העיר לבין הנהלת דגל התורה, קרי ח"כ יעקב אשר. אני מודע לדבר הזה, שמעתי את הדבר הזה מבכירי העירייה. אני מצטער מאוד שלוקחים את 'סנהדרין' ככלי שרת במהלך הזה".

יעקב אשר זועם ומגיב לצביקה כהן: "לא היה, לא נברא. כשאני ראיתי את הראיון הזה לא האמנתי שאדם יכול לעמוד ככה ולהגיד את הדברים האלה, הוא יודע טוב מאוד שזה לא היה ולא נברא. יודעים את זה האנשים שישבו פה במשא ומתן עם ראש העיר".

ח"כ יעקב בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

ת"ת סנהדרין לא עלה במשא ומתן?

אשר כועס: "לא היה קשור בכלל. לא עלה מילה אחת! לא דיברתי מילה אחת עם ניר ברקת! דבר אחד כן קרה, שמישהו ראה בהסכמות שלנו על בית הספר 'נווה עציון', תוך כדי מו"מ מישהו העלה את זה, אבל הבניין מיועד עבור תושבי בית וגן וגילה".

רגע, יושב צביקה כהן בראיון ל"כיכר השבת" וטען דברים שלא היו מעולם? הוא טוען ששמע את זה מבכירי העירייה...

"אני רוצה לומר לך דבר אחד, אני לא אגיב", אומר אשר ועוקץ, "אני לא תופס אדם בשעת מצוקה. אולי יש לו לחצים פוליטיים כאלה ואחרים.

"עם כל הכבוד, כל הסיפור הזה של סנהדרין זה 'סמינר הישן'. הסמינר קיבל לפני שנתיים הרבה מאוד תלמידות, הובטח להם על ידי צביקה כהן שהולכים לבנות אגף עם 24 כיתות, על סמך זה המנהל פתח את הכיתות הנוספות. מה לעשות שצביקה כהן לא עמד בדבר הזה. בכירי העירייה אמרו לי שלא היה לזה היתכנות מבחינה תכנונית".

לדבריו: "היום המצב הוא שבינתיים נכנסו עוד תלמידות וצביקה כהן התפאר בזה כביכול, אבל את ההבטחה הבסיסית הזו לא קיימו, ומי שהבטיח את זה, זה צביקה כהן. והתברר שיש בעיה תכנונית אפילו לעשות את זה. סנהדרין לא היה חלק מהעניין, לא דובר".

הראיון המלא עם ח"כ יעקב אשר

אגב, צביקה כהן אומר שההסכם שלכם עם ראש העיר על קרית יובל הוא טעות ושהחרדים לעת עתה איבדו את השכונה...

בשלב הזה יעקב אשר לא חוסך במילים: "אנחנו את ההסדרים האלו עושים בגלל זה שעד היום, עד הרגע הזה, מנח"ח בראשותו של הרב צביקה כהן, לא הצליח להביא אפילו קראוון לקריית יובל. אתה מדבר איתי על מיקום התלמוד תורה? לוח הוא לא מקבל! אין כלום בשכונה הזו!".

אשר ממשיך במתקפה: "יושב יו"ר מנח"ח ואומר דברים כאלה? מה הוא עשה בשביל זה? מתי הוא בא לראש העיר ואיים על הדברים האלה? הוא לא דיבר איתו על זה אפילו, כלום! אז מה? מישהו יכול לבוא ולהטיף מוסר מה לעשות?".

בפתח הראיון שאלנו אח ח"כ אשר האם הציבור החרדי הפסיד את קרית יובל: "אנחנו מפסידים כבר בקריית יובל הרבה מאוד שנים, לצערי הרב. המצב בקריית יובל, נכון להיום, שבמשך כמעט עשר השנים אחרונות - לא ניתן בקרית יובל שום מבנה, לא גן ילדים, מדובר בשישה גני ילדים פעילים, לא תלמוד תורה, זה נמצא במקומות לא ראויים. הוויכוח בקריית יובל ידוע ואנחנו יודעים את המחיר שלו שההתפתחות החרדית בקריית יובל נבלמת".

הראיון של צביקה כהן שעורר את הסערה

לדבריו: "אנחנו בתהליך. הייתה החלטה של ועדת הרבנים, החלטה שבאה מההסתכלות שלהם, החלטה שלא כולנו אהבנו, לשבת למשא ומתן עם ראש העיר על הצרכים. זה חיכוך עם ראש העיר, יש לנו מחלוקת קשה מאוד עם ברקת במקומות המעורבים. שם זה מקור החיכוך. ועדת הרבנים אמרה לשבת ולנסות להגיע לדברים הכי טובים, הגענו להישגים גדולים אבל זו לא סיבה למסיבה".

תלמודי תורה בקריית יובל לא יהיו, אלא בגבול השכונה?

"קודם כל תלמוד תורה יהיה. נכון שהמיקום של זה - זה לא באמצע השכונה. ברור שאם אני הייתי ראש העיר אז לא היה ויכוח. מה לעשות, יש ראש עיר שמייצג את החילונים. הוא בא ואומר 'זה הבסיס שאני מייצג אותם'. ויש כל מיני פשרות. אבל מה קורה היום? כלום! גן אחד שקיבלנו לפני שש שנים, זה הכל מתולדת הוויכוח".

אתם גורמים לפרשנים לטעון שזה חלק מהסכם עם ניר ברקת לתמוך בו לראשות העיר בבחירות הקרובות?

"חברים, לא היה, לא נברא, לא משל, אין פה דיל ולא פוליטי. כל המשא ומתן הזה התנהל במשך עשרה חודשים בליווי ועדת הרבנים. ישבו חברי המועצה והכינו רשימת דרישות בשכונות המעורבות, לא הייתה פה פוליטיקה".

אם יהיה מועמד חרדי או דתי מול ברקת, 'דגל התורה' איפה תהיה?

"גדולי התורה... אתה יכול לתאר שאם יהיה אפשרות מועמד חרדי בוודאי שכל אדם חרדי ירצה את זה".

ניר ברקת טוב לחרדים בירושלים?

"ניר ברקת אמור לייצג את כלל הציבור, הוא מייצג את כלל הציבור, אבל הוא מייצג את הבייס שלו. לציבור החרדי בשכונות החרדיות המובהקות - הוא ראש עיר מצוין. אבל לב הסכסוך שלנו היא בשכונות המעורבות".

אתה מדבר על חינוך חרדי, איפה השת"פ שלכם עם מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן?

"אני לא יודע. אנחנו ניהלנו את הדברים מול מנכ"ל העירייה וצוות ראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר