נחשף ברגע האחרון

כך ניסתה הקרן החדשה 'להפיל' את חברי המועצות הדתיות

גוף אנונימי הזמין עשרות חברי מועצות דתיות לכנס בנושאי כשרות ונישואין שייערך ביום ראשון. שעות לפני כניסת השבת התגלה: 'הקרן החדשה' עומדת מאחורי היוזמה. מוזמנים ביטלו השתתפות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
((צילום: Hadas Parush/Flash90))

"הקרן החדשה מכה שוב בהסוואה" - כך מגדירים בכירים במשרד הדתות את מה שעובר בימים האחרונים על המועצות הדתיות ברחבי הארץ. עשרות חברים ממועצות דתיות שונות בישראל, אישרו את השתתפותם בכנס שיתקיים מחר (ראשון) ברעננה בנושא כשרות ונישואין. אלא, שבסוף השבוע האחרון נודע להם כי הקרן החדשה לישראל היא זו שעומדת מאחורי היוזמה, ובעקבות כך החל מיום שישי נרשם גל ביטולים של המשתתפים, שמאיים על עצם קיום הכנס, כך נודע ל"כיכר השבת".

ולפרטים בהרחבה: בימים האחרונים, הוצפו תיבות הדואר האלקטרוניות של עשרות ראשי וחברי המועצות דתיות מכל רחבי הארץ בהזמנה אנונימית לכנס מיוחד בנושאי כשרות, נישואין ועוד, שאמור להתקיים מחר בעיר רעננה.

למוזמנים, אף הוצעו פיתויים בדמות הסעה ספיישל מביתם אל האירוע ובחזרה ללא כל תמורה, ארוחת צהריים כיד המלך ועוד. עשרות ראשי וחברי מועצות דתיות אישרו את השתתפותם ב'כנס העיון' מבלי לדעת מי הגוף העומד מאחורי היוזמה.

אלא שכאמור, בסוף השבוע התברר כי מי שעומדים מאחורי האירוע הם אנשי 'הקרן החדשה' הממומנת בין השאר על ידי גופים רפורמים, ומבקשת לתת דריסת רגל בתוככי המועצות הדתיות בעניינים מהותיים כמו כשרות, רישום נישואין, מקוואות ועוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שישי, שעות לפני כניסת השבת, מאז היוודע זהות הגוף העומד מאחורי הכנס, החל גל ביטולים גדול מכל רחבי הארץ של ראשי מועצות דתיות, כך שעצם קיום הכנס עומד כעת בסימן שאלה לאור הביטולים וחוסר ההיענות.

גורם במשרד לשרותי דת אמר הערב ל"כיכר השבת" כי "מדובר בעליית מדרגה חמורה מצד ארגוני הרפורמים וביוזמת הקרן החדשה במטרה לנסות ולחלחל לתוככי המועצות הדתיות בנושאים מקודשים ולנסות להשפיע מבפנים והכל בהסוואה ובהיחבא. זהו דבר חמור שצריך לבלום אותו באופן מיידי ויפה שעה אחת קודם".

השר לשירותי דת מסר: "בימים האחרונים הופצה הזמנה לעובדות המועצות הדתיות בדבר הכשרה בנושא כשרות. הזמנה זו הופצה על ידי עמותת שתיל שפועלת ללא שום שיתוף פעולה או אישור רישמי של המשרד לשירותי דת. המשרד בראשותי מקיים הכשרות מסודרות באופן קבוע במסגרת הדרכות למועצות הדתיות תוך מתן דגש על שיפור וייעול השירות לאזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר