פיגוע מחריד ביישוב חלמיש

בסעודת שבת: מחבל ערבי חדר לבית ורצח שלושה בני אדם

בליל שבת, בזמן הסעודה, חדר מחבל לבית בישוב חלמיש ורצח סב, בנו ובתו. הסבתא נפצעה באורח קשה. שכן ששמע את הצעקות רץ לבית וירה במחבל שניסה להתנפל גם על כוחות ההצלה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע הרצחני בליל שבת (צילום: דובר צה"ל)

טרור בזמן סעודת ליל שבת: מחבל פלסטיני בשם עומר אל-עבד, חדר בליל שבת לבית ביישוב נווה צוף-חלמיש הסמוך לעיר הפלסטינית רמאללה, ורצח בדקירות סבא בן 70, את בנו בן ה-35 ואת בתו בשנות ה-40. את הסבתא, בת 68, הוא דקר ופצע באורח קשה.

שכן של המשפחה, חייל מיחידת עוקץ הנמצא בחופשה, שמע את הצרחות מהבית ורץ לעבר הזירה, החייל ירה במחבל באקדחו דרך החלון. המחבל נפצע בינוני עד קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "המחבל שכב לצד הנרצחים, זינק לעבר החובשים - ונבלם על-ידי כוחות הכוננות שהוקפצו" סיפרו החובשים שטיפלו במחבל.

המחבל המרצח חדר אל הבית בזמן שבני המשפחה היו במהלך סעודת ליל שבת. כלתו של הסב זיהתה את המחבל שחדר לבית והחביאה את הילדים בחדר, משם הזעיקה את כוחות הביטחון ודיווחה כי מחבל טובח בבני משפחתה.

טבח בסעודת שבת

אהוד אמיתון, כונן מד"א, שהגיע לזירה סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשנכנסנו לבית ראינו ארבעה פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. שלושה מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה".

"הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך כדי שימוש בתרופות. פצועה נוספת, בת 68, הייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. היא טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

מצה"ל נמסר כי בעקבות הפיגוע יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי נרחב בכפר כובר, הסמוך ליישוב חלמיש, ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע כוחות צה"ל בחטמ"ר, יחידות מיוחדות והשב"כ כיתרו את הכפר והיציאה ממנו תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

בנוסף הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמל"ח נרחבות והחרימו כספי טרור. אחיו של המחבל נעצר בחשד כי סייע לו.

]עילות כוחות צה"ל בעקבות הטבח (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר