רוצח בן 19

המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש כתב בפייסבוק: "קחו נשק ותתנגדו"

עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר קובר, הוא המחבל שרצח שלושה ביישוב חלמיש. בפוסט שפרסם שעה לפני הפיגוע כתב: "אני יודע שאני הולך ולא אחזור לכאן. אני הולך לגן עדן" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבל עומר אל-עבד לצד פעילות כוחות צה"ל בעקבות הטבח (צילום: פייסבוק, דובר צה"ל)

עומר אל-עבד, המחבל בן ה-19 מהכפר קובר שביצע את הפיגוע ביישוב חלמיש, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו צוואה שעה וארבעים דקות לפני הטבח המזעזע במהלכו רצח קשיש ושני ילדיו.

המחבל כתב לפני שיצא לטבח: "צוואתי לכם, אני נער שעדיין לא הגיע לגיל 20. יש לי חלומות ושאיפות רבות. אני יודע שבעזרת אללה יתגשמו חלומותיי. אהבתי את החיים, לגרום לאנשים לחייך, אך אילו חיים הם אלה? הורגים את הנשים והצעירים שלנו, מטנפים את אל אקצה שלנו ואנחנו ישנים".

"קחו את הנשק שלכם ותתנגדו" הוסיף המחבל: "הכריזו מלחמה על אללה, סגרו את אל-אקצה, ומה עם הנשק שלכם? לי יש רק סכין והוא ייענה לזעקתו של אל-אקצה. אתם מפיצים מלחמת אחים בינינו ואללה ישפוט אתכם על כך. כולנו בני פלסטין ואל-אקצה בני הקופים והחזירים לא פותחים את שעריו של אל-אקצה. אני מקווה שאחריי ייצאו גברים שיכו ביד ברזל.

הפוסט של המחבל שעה קלה לפני הפיגוע

"אני יודע שאני הולך ולא אחזור לכאן. אני הולך לגן עדן לצדו של אללה. אני מבקש מכם, הניחו לי לנפשי. אמי, אבי ואחיותיי, אני הולך לגן עדן. שם ביתי. איני רוצה דבר מעבר לכך. אללה ישפוט את מי שלא ימלא את צוואתי. שימו על ראשי סרט של אל-קסאם ועל החזה שלי של אבו עומאר (ערפאת). אכנס איתם לקבר. נגנו שירים בהלווייתי. אני מבקש מכם, אחדו את שורותיכם: כולנו אחד, יש לנו דם אחד, אויב אחד ואל-אקצה אחד".

אביו של המחבל, שיתכן וחושש שצה"ל יהרוס את ביתו, הכריז כי אינו תומך בפיגוע הרצחני אך האשים את ישראל: "בוודאי שלא ציפיתי שהוא יעשה פיגוע כזה, הוא ילד מנומס ומכובד. אני לא תומך באף פיגוע, לא כזה שמגיע מכיוון של הכיבוש ולא מהכיוון שלנו. אני נגד כל פיגוע אבל אמרתי לך - הסיבה לכך היא הכיבוש. לכל דבר יש סיבה. כל זמן שיש כיבוש הוא נושא באחריות לזה ולא אני".

אחיו של המחבל אמר: "זוהי תגובה טבעית למה שקורה במסגד אל-אקצה. הוא ראה חדשות, ראה את השהידים ואת הזקנים והנשים שהותקפו בצורה ברברית והוא כבחור צעיר רק רצה לנקום. אם זה לא היה קורה הוא לא היה עושה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר