טבח משפחת סולומון

ליברמן: לגזור עונש מוות על המחבל מחלמיש

שר הביטחון קרא להשית עונש מוות על המחבל מחלמיש התייחס להחלטה הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל ואמר לא ירצו? שלא ימשיכו. נסתדר לבד (בארץ)

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) לטבח המזעזע שאירע ביישוב חלמיש שבבנימין בו נרצחו יוסף סולומון הי"ד בנו אלעד ובתו חיה הי"ד, וקרא להשית על המחבל עונש מוות.

בראיון שהעניק השר ל-ynet אמר: "במקרה כזה קיצוני אכן יש מקום להטיל עונש מוות וזה בסמכותו של בית הדין הצבאי ביהודה ושומרון".

ליברמן התייחס גם לטענות התושבים על כשל ביטחוני לכאורה שאפשר למחבל להיכנס לישוב ולבצע את הפיגוע ואמר: "אני כרגע לא חושב שנכון להיכנס לדין ודברים ולהאשמות, בטח לא מעל גלי האתר".

ליברמן נשאל על ידי המראיין איזה עונש אתה רוצה להטיל על המחבלים והשיב כי "קודם כול אנחנו רוצים להרוס את ביתו של המחבל, שזה ללא ספק, אחרי הרבה מאוד שנים, מתברר ככלי אפקטיבי ביותר. אנחנו נשלול מכל החמולה היתרי כניסה לירושלים, כל היתרי כניסה לישראל, כל היתרי עבודה בישראל".

"אני תמכתי מאוד בעונש מוות למחבלים", הוסיף ליברמן, "גם הגשתי בזמנו הצעת חוק שלא התקבלה. לצערי הקואליציה התנגדה והפילה את הצעת החוק. גם בדיונים אחר כך כשר הביטחון הבאתי את ההצעה הזאת, ולצערי היא נדחתה. במקרה הזה לא צריך הצעת חוק, החוק קיים כי מדובר במחבל תושב יהודה ושומרון ובית דין צבאי רשאי להטיל עונש מוות".

בנושא השארת המגנומטרים בכניסה להר הבית אמר ליברמן: "ישיבות קבינט מוגדרות כישיבות סודיות, ובכל סוגיית הביטחון זה לא נכון - בטח ובטח כשרים חברים בקבינט - שנדון על זה בתקשורת. התקבלו שורה של החלטות, לא מדובר על החלטה אחת ולא שתיים, וכרגע המשימה היא קודם כול להחזיר את הביטחון והשקט גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון".

ליברמן התייחס להסתה של השייח ראאד סאלאח מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ואמר: "זה קריטי לעצור אותו, ואני משתדל כרגע לקבל אפשרות לעצור אותו בצו מעצר מנהלי כי הוא ממש מכוון ומסית ומפזר שקרים לגבי הר הבית, לגבי אל-אקצה וכוונות לפגוע".

באשר לאיומים של הרשות הפלסטינית על ניתוק התיאום הביטחוני עם ישראל אמר ליברמן: "זו החלטה שלהם. זה לא שהתיאום הביטחוני זה צורך ישראלי. לפני הצרכים שלנו זה צורך של הפלסטינים, ולכן אם הם ירצו הם ימשיכו, אם לא ירצו לא ימשיכו בתיאום, זו החלטה שלהם. לא מתכוונים לרדוף אחריהם או לנקוט עמדה, נסתדר גם ככה וגם ככה. מה שמקומם זה סירובו של אבו מאזן לגנות את הרצח הנתעב. משפחה יושבת בבית לסעודת שבת, מתכוננת לחגוג הולדת לנכד, ובא רוצח נתעב ורוצח משפחה שלמה, הורס משפחה שלמה, ואבו מאזן מסרב לגנות כמו שסירב לגנות את הרצח של שוטרת מג"ב הדס מלכא.

"צריך להבין שאבו מאזן הוא לא פרטנר, הוא לא מחפש שלום, הוא מחפש להתיש אותנו, לפורר אותנו מבפנים, לפגוע במדינת ישראל, במעמד שלה בזירה הבינלאומית. ראינו את ההצעות שהוא הוביל רק לאחרונה באונסק"ו. כל מיני החלטות אבסורדיות נגד מדינת ישראל, נגד המורשת היהודית. וגם את זה צריך לקחת בחשבון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר