"רק להפסיק את הטבח"

אמו של מנטרל המחבל: "אנחנו לא רוצחים, אנחנו מגנים"

"להיכנס לבית ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אזריה, לא עושים דברים כאלה", אמרה הבוקר אמו של הלוחם ביחידה המובחרת שפצע את המחבל בזירת הטבח בחלמיש, ולא חיסלו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רחל מעוז, על רקע בית משפחת סולומון, מדברת (צילום: אלישע בן קימון, ynet; הדס פרוש - פלאש 90)

רחל מעוז, אמו של לוחם יחידת עוקץ שנטרל את המחבל שביצע את הטבח בליל שבת בחלמיש, ושכנתה של משפחת סולומון ששלושה מהם נרצחו בפיגוע, תיארה הבוקר (ראשון) את שאירע בליל שבת.

בהתחלה היא לא הבינה מה בדיוק קרה - סיפרה בראיון לגלי צה"ל - אך לפתע בארוחת הערב המשפחתית היא ומשפחתה החלו לשמוע צעקות מבית השכנים המתגוררים במרחק מטרים ספורים מהם.

בשלב זה בעלה רץ לבית משפחת סלומון וכשראה את האנשים שם שכובים על הרצפה, רץ חזרה להביא את האקדח, אך עוד לפניו הספיק בנם אילי לנטרל בירי מאקדחו את המחבל "בלהט הרגע, ללא היסוס", ופצע אותו קל בלבד.

רחל הוסיפה ואמרה, "הוא פעל נכון. כמובן שיש גם אנשים טיפשים שאמרו לו 'למה לא גמרת אותו, למה לא סיימת אותו...'. הרי הוא ירה בו מבחוץ. להיכנס לתוך הבית, לדפוק לו כדור בראש אחרי שנוטרל, זה עוד מקרה של אלאור אזריה. לא עושים דברים כאלה".

המחבל עומר אל-עבד (צילום: מתוך פייסבוק)

"הבן שלי ירה ירייה מדויקת, כדור אחד, וראה שהמחבל נופל. הוא לא ירה בו יותר כי הוא ראה שהוא לא מהווה סיכון ויותר היה עניין אותו לטפל בפצועים ולנסות לעזור שם לאנשים", טענה בראיון ל-ynet.

"בעלי אמר: 'אני לא יכולתי לירות במחבל כשהוא על הרצפה'. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים. הם הרוצחים ואנחנו רק רוצים להפסיק את כל הטבח הזה ולחיות בשלום", סיימה אמו של הלוחם.

כזכור, המחבל עומר אל-עבד בן ה-19 מהכפר קובר, כתב לפני שיצא לטבח: "צוואתי לכם, אני נער שעדיין לא הגיע לגיל 20. יש לי חלומות ושאיפות רבות. אני יודע שבעזרת אללה יתגשמו חלומותיי. אהבתי את החיים, לגרום לאנשים לחייך, אך אילו חיים הם אלה? הורגים את הנשים והצעירים שלנו, מטנפים את אל אקצה שלנו ואנחנו ישנים".

"קחו את הנשק שלכם ותתנגדו. הכריזו מלחמה על אללה, סגרו את אל-אקצה, ומה עם הנשק שלכם? לי יש רק סכין והוא ייענה לזעקתו של אל-אקצה. אתם מפיצים מלחמת אחים בינינו ואללה ישפוט אתכם על כך. כולנו בני פלסטין ואל-אקצה בני הקופים והחזירים לא פותחים את שעריו של אל-אקצה. אני מקווה שאחריי ייצאו גברים שיכו ביד ברזל", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר