ה'דיל' בין 'דגל התורה' לברקת

הרב שרלין חוזר בו מהתנגדותו: "אם פגעתי, אבקש מחילה"

לאחר הסערה סביב ה'דיל' בין 'דגל התורה' לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מודיע הרב צבי שרלין - מגדולי המתנגדים - כי הוא חוזר בו לאחר שנחשף לפרטים נוספים בהסכם • פרסום ראשון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ב סולובייצ'יק אצל מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

שבוע סוער עבר על הציבור החרדי בירושלים, לאור המתווה רחב ההיקף שנרקם בין ראש העיר ניר ברקת לוועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים, בו היו שותפים גם ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה' וחברי מועצת העיר של 'דגל', שהוביל להסכמה לשינוי היחס לצרכי הקצאות למגזר החרדי במיוחד בשכונות המעורבות.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", בשבוע שעבר נתן מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי גיבוי לרבני 'דגל התורה' ואישר את הכרעתם, בכפוף לבקשתה של 'דגל התורה' לדחות את ההצבעה על 'מתחם ורבורג' בקריית יובל, בקשה שלא נענתה על ידי ברקת, כשההצבעה עברה בסופו של דבר למרות התנגדות 'דגל התורה', כאשר נציג עץ חיים אפשטיין נמנע בהצבעה.

שיאה של הדרמה הגיעה בזמן שהחלו שמועות כי הייתה סוג של הסכמה שבשתיקה להעברת 'מתחם ורבורג' בקריית יובל ובנוסף הקמת מרכז חינוך בשכונת רמת אשכול כשחלקו ניתן לציבור החרדי, דבר שמאוחר יותר התברר כשמעוה לא נכונה.

לטענת עסקני התנועה "התברר כי גורמים שונים לא פירגנו לעבודה היסודית שנמשכה קרוב לשנה, בה הצליח צוות המו"מ של דגל התורה לשבור את הטאבו עליו הכריז ברקת שלא לתת דריסת רגל חרדית בשכונות חרדיות, ולראשונה הוא אף מעביר מבנים מהחינוך הממלכתי לחינוך החרדי".

נציגי 'דגל התורה' בעיריית ירושלים במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי

בין ההישגים הם מונים בניית 16 גנים בנויים ות"ת לבנים בתוך שכונת קרית יובל, בניית 36 דונם לחרדים בשכונת רמת אשכול, ופינוי בית ספר ממ"ד פעיל ממבנהו בשכונת נווה יעקב, כמו גם עשרות הקצאות לבתי כנסת והישגים נוספים.

כעת חושף ב"כיכר השבת" כי בסוף השבוע התקבל בלשכת חבר המועצה ישראל קלרמן מכתב מהגאון הרב צבי שרלין, רבה של רמת אשכול, מכתב המיועד לכלל חברי המועצה בו מודה הרב שרלין על כל העשיה למען צרכי הכלל ובפרט במסמך ההישגים ההיסטורי.

במכתב, חוזר בו הרב שרלין ממכתבו הקודם שנחשף ב"כיכר השבת" בו התנגד לדיל המדובר, אותו כתב - לדבריו - כשלא היה מונח בכל הפרטים.

במכתבו, כותב הרב שרלין: "כבוד נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים, המשקיעים כוחם וזמנם למען כבוד התורה וכבוד שמים וצרכי הציבור החרדי במסירות, שלומכם ישגא ושתשרה הברכה במעשיכם.

מכתבו החדש של הרב צבי שרלין

"באתי בזה בלוחות שניים, אחר שנתבררו פרטים שונים ונתבארו מהלכים בנושא המדובר, וראיתי הבנות שונות בעניין, אשר מאירים את הנושא באור נוסף ממה שנודע מתחילה, על כן חושבני שאין מקום למכתבי מיום שני, ובוודאי אם פגעתי במישהו אבקש מחילה, והנני לברך את כל העוסקים בצורכי ציבור באמונה שלא תצא תקלה מחחת ידכם ולא יהיה שוד ושבר בגבולנו".

גורמים ב'דגל התורה' מציינים כי במסמך ההבנות יש בשורת ענק לציבור החרדי, שלמרות שבירושלים נבחר ראש עיר עם אג'נדה של חילון העיר - בקולות של חוגים אחרים - הצליחו לראשונה ב'דגל' להביא לשינוי ולהסכמה על בניית בתי ספר בשכונות המתחרדות כדוגמת רמת אשכול רמות, קריית יובל ונווה יעקב.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי סוכם שעם חזרתו של הגר"ב סולובייצ'יק ארצה - בימים הקרובים, הוא יכנס שוב למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לסיכום ההישגים עד כה ולהצבת המטרות לקראת ההמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר