המדריך המלא לקניית רכב חדש ב'ליסינג'

מידי יום אנו נתקלים באנ"ש שנוהגים על רכבים חדשים ומפוארים. אחיזת עיניים או שמא אפשרות שווה? המדריך המלא לכל השיטות הישנות/חדשות לרכישת רכב מהניילון (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

המגזר החרדי נתפס בעיני הציבור כמגזר דל אמצעים, אך למרות זאת אנו נתקלים מידי יום באנ"ש שנוהגים על רכבים חדשים ומפוארים. אחיזת עיניים או שמא אפשרות זולה ושווה?

המדריך שיסביר לכם הכל על השיטות הישנות/חדשות של רכישת רכב מהניילון.

לא פעם אנו נתקלים במודעות פרסומיות לרכישת רכב, כשהדבר הבולט ביותר במודעה זהו המחיר החודשי הנמוך אותו תצטרכו לשלם במידה ותחשוק נפשכם ברכב חדש.

שיטת הליסינג הפרטי החלה כבר בתחילת שנות האלפיים, אז, עיקר פרנסתם של חברות הליסינג הגיעה מהחברות שהעניקו לעובדים "רכב עבודה". בעקבות שינויים שנעשו בחוק וגרמו להעלאת "שווי השימוש" נמנעו עובדים רבים מלקחת רכב עובד מהמעסיק דבר שגרם למכה עבור חברות הליסינג.

כתחליף התחילו חברות הליסינג לפעול על כיסו של האזרח, כשהם מצויידים בשיטות מימון שונות אותן ייבאו מהידידה הגדולה שלנו - אמריקה.

המלחמה של חברות הליסינג הרבות על הכיס שלכם גורמת להוזלת מחירים באופן משמעותי, ולמצב בו תצטרכו לשלם מקדמה קטנה ולעיתים גם ללא מקדמה כלל.

נכון, מבחינה כלכלית זה שווה, אך עליכם לגלות עירנות בכל מה שקשור לתוכניות המימון השונות בדמי המקדמה, בתשלום החודשי, במחיר הכולל ובתנאי השירות.

כשאתם ניגשים לרכישת רכב ואין לכם את הסכום המלא עבור הרכישה, יש לכם שלוש אפשרויות עיקריות: א. מימון בנקאי לרכב ב. מימון דרך היבואן ג. מימון בדמות עסקת ליסינג פרטי.

מימון בנקאי

הבנקים מעניקים הלוואות לקניית רכב בתנאים נוחים יחסית וזאת מאחר ומדובר בהלוואה בטוחה יחסית, עם ערבות בדמות הרכב, שמשועבד לבנק.

גם אם הלכתם על האופציה הבנקאית, עליכם לבצע סקר שוק, משום שהבנקים נבדלים אחד מהשני בגובה ההלוואה (באחוזים מערך הרכב) אותה הם מוכנים לתת, וכמובן במספר תשלומי ההחזר והריבית. כמו כן, יש הבדל גם בעלות פתיחת תיק, שגם הוא יכול להיות משמעותי.

היתרון במסלול זה הוא העובדה שהתשלום לספק הרכב (היבואן) יהיה במזומן מה שמאפשר להתמקח באופן יעיל יותר על מחיר הרכב ותנאי הרכישה, כי מי לא רוצה תשלום כזה במזומן?

מימון דרך היבואן

כמעט כל היבואנים מציעים כיום מסלולי מימון לרכישת רכב חדש. בדרך כלל לא היבואן עצמו נותן את ההלוואה, אלא חברה חיצונית שאיתה הוא עובד - לפעמים זה בנק ולפעמים חברת מימון פרטית - אבל הבירוקרטיה מבוצעת באולם התצוגה, וחוסכת התרוצצויות.

תנאי ההלוואה משתנים מיבואן ליבואן בסכום המימון, מספר התשלומים והריבית. במקרים רבים, ההלוואה דרך היבואן ניתנת בתנאים מועדפים, אך קח בחשבון שהאופציה הזאת מקטינה ולפעמים גם מבטלת את האפשרות שלך לקבל הנחה או אבזור על חשבון היבואן

ליסינג פרטי

לחברות הליסינג יש את הניסיון, הגודל והמערך הלוגיסטי מתחום הליסינג התפעולי כדי להתחרות ביבואנים בתחום מכירת הרכב לשוק הפרטי. כח הקניה הגדול שלהם מקנה להם הנחות בעת קניית הרכב מהיבואן, הנחות שמאפשרות להם להרוויח, לכסות את עלות המימון - ועדיין להציע לא פעם את הרכב במחיר המחירון, ולפעמים אף מתחת לכך.

היתרונות העיקריים, מבחינת הצרכן, הם מגוון רחב של תכניות תשלומים, מחיר אטרקטיבי (בחלק מהמקרים) וביצוע כל מרכיבי העסקה במקום אחד.

החסרונות הן שברב המקרים הרכב לא נרשם על שם הרוכש, אלא על שם חברת הליסינג, עניין לו יש שתי משמעויות: 1. במקרה של פשיטת רגל של חברת הליסינג הרכב עלול להיות מעוקל; 2. אם בתום התקופה הרוכש מחליט להשלים את עסקת הליסינג ולהעביר את הרכב על שמו, הוא נרשם כיד שניה, עם מקוריות ליסינג - מה שיפגע בערך השוק של הרכב.

חשוב לציין כי חברות הליסינג מציעות גם מסלולי ליסינג אחרים ללקוח הפרטי, הכוללים גם אלמנטים תפעוליים (ביטוח/טיפולים וכו') עד לליסינג תפעולי מלא, אולם הרוב המוחלט של העסקאות הן עסקאות מימוניות בלבד.

גם אם אתם חושבים שהבנתם הכל ואתם להוטים לראות כבר את החדשה שלכם חונה מתחת לבית, עשו בדיקה שתכלול את המצב הכלכלי שלכם כדי שלא יווצר מצב שהרכב יעמוד בחניה של הבנק…

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר