"מפר את עקרונות השוויון והכבוד"

המאבק החדש של הרפורמים: ביטול כנסים לגברים חרדים

התנועה הרפורמית קוראת לבטל כנס המיועד למנהלי עמותות חרדיות - זאת מאחר והוא פונה לגברים בלבד. החברה שעורכת את הכנס: "זו פעילות שיכולה לקדם הבנה וסובלנות בין המגזרים" (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Marcelo Sus/Flash90)

כנס שעתיד להתקיים השבוע (שלישי) ומיועד למנהלי עמותות חרדיות, מעורר את זעמם של הארגונים הרפורמים - שדורשים ממנהלי הכנס לאפשר כניסת נשים אליו. חברת "משימות" המארגנת את האירוע, השיבה לטענות הרפורמים כי החברה הינה חברה פרטית ש"מעוניינת לתת מענה מתוך כבוד והכלה לכלל האוכלוסיה".

מדובר בכינוס שנתי של חברת משימות, בו ישתתפו מנהלי עמותות דתיים וחרדיים. הכינוס פונה לגברים בלבד, דבר שעורר את זעמם של הארגונים הרפורמים, ששלחו מכתב ע"י עו"ד בו הם דורשים לבטל את הכינוס או לחילופין לצאת במסע פרסום חדש שבו יודגש כי האירוע מיועד אף לנשים.

חברת משימות שייזמה והפיקה את הכנס, השיבה למבקרים ולעותרים כי הינה חברה פרטית מזה למעלה מ-20 שנה. המציעה שרותי יעוץ, הדרכה ואימון למנהלי עמותות בישראל ומחוצה לה. "בני גור-מנהל 'משימות' לימד באוניברסיטה העברית סטודנטים לתואר ראשון בביה"ס לעבודה סוציאלית סטודנטים יהודים, ערבים, גברים, נשים, דתיים ושאינם דתיים ללא כל אפלייה / הדרה או התייחסות מיגדרית כלשהיא" מסרו.

הפנייה הרפורמית (באדיבות המצלם)

"כנס זה מיועד למגזר החרדי אשר מדיר רגליו מהשתתפות באירועים מעורבים. מתוך הכלה. סובלנות, כיבוד האחר ולגיטימיות של גישה רב תרבותית אנו היחידים המאפשרים לציבור המנהלים החרדי להעצים את עצמו בהתאם לערכיו הייחודיים וכיבוד זכותם האנושית לחיות על פי אמונתם".

"מתוך הערכה לערכים האנושיים של החברה הכללית בישראל אנו מציעים קיום כנסים זהים אשר פתוחים לקהל הרחב ללא כל סייג. כך שאיננו מפלים מגדר כלשהו, אלא מאפשרים לקיים בחברה האזרחית בישראל "איש באמונתו יחיה" ומי שמעוניין להתמקצע בגיוס משאבים-יוכל לבחור לו את המסגרת המתאימה לו".

בני גור, מנכ"ל החברה שעורכת את הכנס (באדיבות 'משימות')

בחברה הוסיפו כי "במיוחד בימים אלו לפני ט' באב נראה בעינינו כי פעילות זו יכולה להרבות הבנה וסובלנות בין מגזרי החברה השונים בישראל, ערכים אלו הם משותפים לצה"ל, לחברות הייטק, לשירות הלאומי של מדינת ישראל, לתנועות הנוער ולמערכת החינוך והרווחה. כל אלו מאפשרים מסגרות נפרדות לאלו המעונינים בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר