תקרית חריגה בשגרירות ישראל

שוטרים ירדנים הודיעו לחרדים: "מי שיתפלל - ישלח לכלא"

קבוצת חרדים בראשות הרב מנשה זליכה השוהים בירדן לרגל הילולת אהרן הכהן מספרים כי לאחר הירי בשגרירות, שוטרים פשטו על המלון שלהם והודיעו כי "אסור ליהודים להתפלל בירדן" (חדשות)

סמוך לשגרירות ישראל בירדן, אמש (צילום: מתוך טוויטר)

הרב מנשה זליכה, רבה של שכונת פרדס כץ בבני ברק, השוהה בימים אלו בירדן לרגל הילולת אהרן הכהן, נקלע למתיחות הרבה במדינה לאור התקרית בשגרירות ומספר על התנכלות חמורה ליהודים.

בשיחה עם צביקה גרוניך ברדיו 'קול חי', סיפר הרב זליכה: "באו לפה שוטרים אחרי שהם טוענים שהרגו בשגרירות שני ירדנים, המצב מתוח, לא נותנים לנו להתפלל כלל ועיקר".

לדברי הרב זליכה, השוטרים אמרו להם ש"בכל ירדן אסור להתפלל ליהודים". לדבריו: "לא נותנים לנו להתפלל שחרית, בלי תפילין, בלי טלית, בלי כלום - אסור להתפלל, אפילו בתוך המלון, אפילו בתוך החדר".

הרב זליכה מוסיף ומספר כי "באו שוטרים לתוך בית המלון וצועקים ומשתוללים ועוד רגע יוציאו אותנו מירדן אם נעשה איזה ציוץ הכי קטן. אמרו לנו 'מי שיתפלל יקחו אותו לכלא'".

"הביאו פה משטרה מיוחדת, לא השוטרים הרגילים, הביאו שוטרים מיוחדים שיש להם סמכות לעצור את הבנאדם על המקום", הוא מספר, "מי שרואים אותו מתפלל יעצרו אותו". הרב זליכה ציין כי הם דנים בינם לבין עצמם מה לעשות עם תפילת שחרית.

הרב זליכה הוסיף ומספר כי "כשהגענו למעבר הגבול, הכל היה בסדר, כולם התנהגו בנימוס, עברנו את כל הבדיקות ואת כל העניינים והכל הלך כשורה. פתאום, אחרי שקלטו שאנחנו קבוצה מירושלים, הבנו מהמדריכים שכנראה הסיפור של הר הבית גרם להם להתהפך עלינו, ופתאום החליטו שהם רוצים לעשות בדיקה חוזרת לכל המזוודות.

"אחרי שעברנו בשיקוף והכל היה בסדר, העבירו אותנו שוב פעם. התחילו לבדוק את המזוודת ולבדוק כל דבר ודבר, לא הסכימו להעביר ספרים. הוציאו לאנשים את הטליתות, את התפילין, הוציאו למישהו את הטלית קטן. אחד היה לו ספר תאוריה, לקחו לו. לקחו לאנשים את הכיפות. נשארו אנשים רק עם חולצה ומכנסיים".

"אני ועוד כמה יחידים שראינו מה קורה", הוא מספר, "הצלחנו להסליק את התפילין בדופן של המזוודה בלי שהם יראו. הרגשנו כמו האנשים שהיו בשואה. ברוך השם שהתפילין שלי עבר והטלית שלי עברה".

הצנזורה התירה הבוקר (שני) לפרסום על חשד לפיגוע נגד נציגי ישראל בעמאן, בירת ירדן. בתקרית נהרגו שני ירדנים מירי של איש אבטחה של השגרירות הישראלית, לאחר שאחד מהם ניסה לדקור אותו במברג. המאבטח הישראלי נפצע באורח קל.

ישראל מסרבת לאפשר לירדנים לחקור את איש הביטחון ולכן המאבטחים נצורים בשגרירות יחד עם הצוות הדיפלומטי.

התקרית אירעה אמש (ראשון) בשעות אחר הצהריים, בבניין המשמש את שגרירות ישראל בעמאן (רבת עמון), ודווחה במרבית כלי התקשורת בעולם אולם בישראל הוטל עליה איפול מלא בהוראת הצנזורה.

שני ההרוגים הירדנים הם פועל בן 17 שדקר את המאבטח, ובעל הבית המשמש רופא במקצועו. המחבל הדוקר הגיע יחד עם פועל נוסף לביתו של אחד השליחים הישראלים, המתגורר בסמוך לשגרירות בעמאן, כדי להחליף ריהוט. במקום נכח המאבטח הישראלי יחד עם בעל הבית הירדני. הפועל, התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו . המאבטח כאמור נפצע באורח קל, ובשלב זה שלף את אקדחו וירה במחבל. בעל הבית של מגורי השליחים, נפצע במהלך האירוע מכדור תועה ולאחר מכן מת מפצעיו.

לפי העיתון "א-רד" הירדני, המחבל שדקר את הישראלי הוא זכרייא א-זוואודה בן ה-17. לפי הדיווח, הוא מת לאחר שנורה פעמיים ואילו איש הביטחון הישראלי נדקר בחזהו. ההרוג השני הוא בעל הבית, בשאר אל-חמראנה, רופא במקצועו.

גורמים מדיניים מסרו הבוקר כי הנער הירדני פעל ממניעים לאומניים וניסה לרצוח ישראלי ובזכות תגובתו המהירה של המאבטח האירוע לא נגמר אחרת. בישראל מעריכים כי הירדנים מתעקשים לחקור את המאבטח הישראלי בשל הרגישות סביב הר הבית. כאמור, כל צוות השגרירות עדיין בתוך המתחם לאחר שלא התאפשר לפנות את הצוות ולסגור את השגרירות בשל הדרישה לחקירת המאבטח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה בטלפון עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, וכן עם איש האבטחה שנדקר וירה בירדנים. אנשי משרד החוץ וגורמי הביטחון הישראלים פועלים בערוצים שונים מול ממשלת ירדן. כמו כן הקבינט דן בתקרית החריגה ובמשבר סביב הר הבית וישוב לדון בנושא במהלך היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר