התערבות מדינית

וושינגטון מנסה לפתור את משבר הר הבית

הנשיא טראמפ שיגר לישראל את שליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, במקביל חתנו של הנשיא קושנר מקיים שיחות רציפות עם נתניהו ואבו מאזן בניסיון להביא לסיום המשבר בהר הבית (בארץ)

הר הבית (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

חתנו ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'רארד קושנר, מנסה להביא לרגיעה בכל הקשור למשבר בהר הבית. על פי דיווח ב-CNN שנסמך על גורם מדיני בכיר בארה"ב, קושנר פועל יחד עם השליח האמריקני לאזורינו ג'ייסון גריבלט במטרה להביא לקיומן של שיחות משולשות של ישראל-ירדן-פלסטינים, בכדי להביא לרגיעה. בשיחות משתתף גם הקונסול האמריקני במזרח ירושלים דונלד בלום.

הגורם אמר ל-CNN כי "הנשיא טראמפ וממשלו עוקבים מקרוב אחר האירועים באזור, אנו עוסקים בדיונים עם הגורמים הרלוונטיים ומחויבים למצוא פתרון לסוגיות הביטחוניות הנמשכות".

על פי המסתמן המעורבות האמריקנית החלה כבר בשבוע שעבר אז הוחלט להציב את גלאי המתכות בכניסה להר הבית. אז שוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם גרינבלט ושלושה בכירים אמריקנים נוספים. השיחות נערכו בזמן שהותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהונגריה. לדברי הבכיר, קושנר חתנו של טראמפ אף שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפי שעה לא נמסרו פרטי השיחות אך מסתמן כי הבית הלבן מעורב מאד בנעשה בישראל.

בירושלים מנסים להציג אלטרנטיבות לגלאי המתכות שנחשבים ל'סדין אדום' בקרב ערביי ישראל, ומערכת הביטחון הציבה אתמול בשערי הר הבית מערכת חכמה של מצלמות אבטחה היודעת לזהות דמויות חשודות בנוסף המשטרה פנתה לחברות אזרחיות בבקשה להציג חלופות אבטחה למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר