תאונת עבודה

ללא נפגעים: מנוף התפרק באתר בניה

מנוף ענק התפרק באתר בנייה של 'גינדי' בתל אביב בביצועה של חברת דניה סיבוס. בנס לא היו נפגעים ורק נגרם נזק. "לעגורן האישורים הנדרשים על פי דין לצורך פעילותו" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

זה יכל להיגמר באסון: מנוף ענק התפרק בשעות הצהריים (שני) באתר בנייה של חברת גינדי ברחוב מנחם בגין בתל אביב. בנס לא דווח על נפגעים, אך נזק חלקי נגרם באתר הבנייה.

דוברת דניה סיבוס, החברה המבצעת, מסרה כי "במהלך עבודות אחזקה שוטפות שבוצעו לעגורן באתר החברה בתל אביב, התנתק חלק מזרוע העגורן. עם היוודע המקרה לחברה הוחלט באופן יזום ומפוקח על פירוקו של אותו החלק, וזאת בוצע כבר בשטח לאלתר. יודגש כי, לעגורן הנ"ל כל האישורים הנדרשים על פי דין לצורך פעילותו, ובכל מהלך האירוע, אותו החלק המדובר נותר מחובר לעגורן ובשום שלב לא קרס או לא ניתק לפני הקרקע. מטעמי בטיחות אותם החברה מקפידה לקיים בכל זמן הטיפול בתקלה, אזור העבודה מתחת לעגורן היה ויהיה סטרילי מכוח אדם ומגודר. עוד יצוין כי, עם היוודע פרטי המקרה החברה דיווחה על כך לגורמים הרלוונטיים במשרד העבודה באופן מידי".

לאחרונה אירעו כמה תאונות עבודה באתרי בניה, בסוף השבוע שעבר נפל ברזל מאתר בניה בבני ברק על ראשה של תינוקת בת שנה וחצי שעברה עם אימה ליד האתר ונפצעה בנס באורח קל בלבד. כוחות משטרה שהגיעו למקום עיכבו 3 חשודים (בני 51, 57 ו-62 תושבי בידייא ונאבלס, בעלי אישורי עבודה כדין), מנהל עבודה ושני פועלים ונפתחה חקירה.

לדניה סיבוס עצמה היסטוריה לא מועטה של תאונות עבודה, לפני כחודש קרס מנוף נייד של דניה סיבוס באתר בנייה ברחוב אחד העם בחיפה, לתוך בור שנמצא במקום. בעקבות זאת, התרוממה באוויר המשאית שאליה המנוף מחובר, וגם באירוע זה בנס לא היו נפגעים. מפקחי הבנייה הוציאו צו להפסקת העבודות באתר עד לתיקון הליקויים שהתגלו.

לפני עשרה חודשים אירעה תאונה נוספת וחמורה במיוחד באתר בנייה של חברת דניה סיבוס, אז קרס חניון תת-קרקעי בן ארבע קומות, שהיה בשלבי בנייה אחרונים, בשכונת רמת החייל בתל אביב. בקריסה נהרגו שישה פועלים ו-24 נפצעו בדרגות שונות כשבמשך כמה ימים נערכו חיפושים אחר גופות ההרוגים באסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר