הישראלים הגיבורים

במשטח פיצה, מקל סלפי ומטריה: צפו ב"מצעד המנטרלים"

אזרחי ישראל ידעו פיגועים רבים, מסוגים שונים, וכמעט תמיד הם הראשונים להיתקל במחבלים. בשל כך, עם השנים סייעו אמצעים שונים ומגוונים בנטרול המפגע והצילו חיי אדם • צפו (בארץ)

שלומי מדר ומגש הפיצה שעמו הכה את המחבל (צילום: רענן בן צור, ynet)

אזרחי ישראל הם הראשונים הנתקלים במחבלים המבצעים פיגועים בערי ישראל. תפיסת הביטחון אף היא קובעת, כי הטיפול הראשוני הניתן הן לפצועים בשטח והן כתגובה למפגע הוא המשמעותי ביותר.

במשך השנים פיתחו הישראלים מגוון רב של רעיונות יצירתיים להתגונן מפני מחבלים, רעיונות שאף העלו חיוך בקרב הקוראים. אחד מהם היה שלומי מדר, עובד בחנות פיצה, שסייע לנטרל היום (שני) את המחבל שביצע את הפיגוע בחנות השווארמה בפתח תקווה.

שלומי סיפר: "ראיתי את המחבל רץ לכיוון שלי ומנסה להיכנס לחנות. הוא דקר כמה פעמים את הדלפק. מנעתי ממנו להיכנס, בכך שהטחתי מגש פיצה בראש שלו". בפיגוע הזה נפצע אדם אחד - ערבי ישראלי - באורח בינוני, והמחבל נעצר על ידי כוחות הביטחון.

לפני כשנה וחצי, בינואר 2016, נהדפו באמצעות עגלת סופר שני מחבלים שהגיעו לבצע פיגוע במכולת השכונתית בבית חורון. מוטי שלם העובד במכולת, ואדם נוסף, לקחו עגלת סופר ואיתה הבריחו את המחבלים - עד שאיש ביטחון שהגיע למקום פתח לעברם באש וחיסל אותם. בפיגוע זה נרצחה שלומית קריגמן, צעירה בשנות ה-20 לחייה, ואשה נוספת נפצעה באורח בינוני.

נטרול המחבלים עם עגלת הסופר (צילום: מצלמת אבטחה)

חודשיים מאוחר יותר הגיע מחבל לעיר יפו והחל לדקור עוברים ושבים, ישי מונטגומרי, בן 26 מתל אביב, שישב על ספסל במקום עם הגיטרה האקוסטית שלו, הבחין במחבל רץ עם סכין שלופה בידו. ישי קם ממקומו, היכה עם הגיטרה שלו על ראש המחבל ונטרל אותו,. לאחר מכן הוא המתין עד לבואם של השוטרים שעצרו את מסע ההרג של המחבל. בפיגוע הזה נרצח אדם אחד ועשרה נוספים נפצעו.

כך נטרלתי את המחבל עם הגיטרה (צילום: נועם דבול, ynet)

חמישה חודשים לפני כן הפך מיקי רוחבי, מתווך מרעננה, לגיבור היום - כשהוא מזהה מחבל הדוקר אנשים בתחנת האוטובוס מול בית העירייה ברעננה. מיקי רץ לכיוון המחבל והיכה אותו עם מטריה שהייתה בידו, ובכך נטרל אותו והציל חיי אדם רבים. בפיגוע הזה נפצע אדם אחד באורח קשה.

מיקי רחבי, עם המטריה השבורה לאחר הנטרול (צילום: מתוך חדשות 2)

וכן, היו גם ילדים שעיכבו מחבלים מלבצע את זממם. כזה הוא ליאל סוויסה, אז תלמיד כיתה ח'. בראשית שנת 2015 נסע ליאל עם חבריו באוטובוס קו 40 של חברת דן, ובסמוך לגשר מעריב שעוד עמד על תילו, החל מחבל לדקור אנשים על האוטובוס. "כשראיתי את המחבל מתקרב לכיווני זרקתי עליו את התיק וברחתי", אמר סוויסה.

ליאל סוויסה מספר על האימה באוטובוס (צילום: אבי מועלם, ynet)

כאמור, בכל המקרים לא תמיד הנטרול המעניין הוא זה שהביא לסיום הפיגוע, אך לפחות בחלק מהמקרים ניצלו חיי אדם ונמנע מהמחבל לבצע את זממו המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר