חזר בתשובה

הכירו: השייח מחמאס שהפך לאוהד ישראל

השייח שלפני עשור קרא להשמדת העם היהודי ואף תכנן לבצע פיגוע תופת ענק בכניסה לבסיס צבאי, חווה אירוע שבעקבותיו שינה לגמרי את תפיסת עולמו. צפו בווידאו (בארץ)

צעירים משולהבים ברחובות חברון. ארכיון (צילום: Wisam Hashlamoun/ Flash90)

השייח' מחמד ג'אבר מחברון תכנן לבצע פיגוע תופת ענק בכניסה לבסיס צבאי. הוא יצא יחד עם חברו לסיור מקדים באיזור בו רצו השניים להחדיר מכונית תופת, ובמהלך הסיור פנה אליהם אחד מחיילי השמירה ושאל אותם למעשיהם. הם ענו לו כי הם רעבים ושהם מחפשים אוכל. החייל בתגובה, נכנס למטבח הבסיס והוציא ארוחה חמה לשניים.

השייח' מספר כי באותו רגע הוא הוא הסתכל על חבירו וחשב "איך אנחנו הולכים להרוג כזה אדם טוב". "לא רק שהוא לא ירה בנו אלא אף הוציא לנו אוכל, אולי החיילים האלה לא רעים כמו שאומרים לנו המנהיגים שלנו".

בתקופה שלאחר מכן, חשב השייח' על הטפות אנשי הדת מטעם חמאס, ולדבריו החל לחפש את האמת. הדברים שאמרו השייח'ים כבר לא מצאו חן בעיניו בכלל.

שינוי הגישה הדרמטי של השייח לא התקבל בצורה יפה בסביבתו בחברון. הדעות החדשות שניכס לעצמו גורמות לו ללא מעט כאבי ראש ופחדים, בעבר ניסו לפגוע בו ואף שרפו את רכבו.

בראיון לאוהד חמו בערוץ 2 אמר השייח' כי "קשה להם לקבל את הדעות שלי בגלל הסכסוך הפוליטי, בסוף צריך לזכור כי מדובר בילד קטן שנוטל סכין והולך לבצע פיגוע כי הבטיחו לו שיקבל על זה גן עדן, הוא לא באמת יודע מה הוא עושה".

בתקופה מתוחה זו, הדעות של השייח' גורמות לקורטוב תקווה בקרב הגולשים ברשתות החברתיות, שם נצפו תגובות רבות של גולשים בעד השייח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר