טור דעה

מי שולט בהר הזיתים? // הרב ישראל גליס

הדרך להר הזיתים נתונה להפרעות מצד השכנים הערבים, גם בהר עצמו יש וונדליזם, הרס מצבות ועוד • הרב ישראל גליס בטור על הנעשה בהר הזיתים והדרת הציבור החרדי (חדשות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הר הזיתים (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בשנה האחרונה מתפרסמים מדי שבוע ידיעות על הנעשה בהר הזיתים. אז מי אחראי על הנעשה בהר?

בירושלים יש 12 חברות קדישא המנהלות סדרי קבורה בהר הזיתים ובהר המנוחות. החברה קדישא הפעילה ביותר היא הוותיקה הקיימת למעלה ממאה שישים שנה, אחרי שרכשה שטחי קבורה ברוב בית העלמין בהר הזיתים, והיא הראשונה ששקמה את חלקות הקבורה שלה למעלה מחמישים שנה ועוסקת בזה יום יום.

אחריהם חברה קדישא חסידים וקהלת ירושלים שמאורגנים ומסודרים, אחריהם כל חברות הקדישא לבני עדות המזרח כל אחד מחברות הקדישא אחראי על חלקות הקבורה שלו.

הדרך להר הזיתים נתונה להפרעות מצד השכנים הערבים, גם בהר עצמו יש וונדליזם, הרס מצבות ועוד. אז מי שומר על הר הזיתים ואיך?

ראש הממשלה במכתב הזוי כותב מיום י"א תמוז תשע"ז: "ממשלת ישראל ומועצת בית העלמין בראשות הרב הלל הורביץ משקיעה במיפוי שיטתי של קברי הר הזיתים בחידוש מצבות בהכשרת שבילים ובגידור אנו פועלים להבטיח את הביטחון בהר כדי שיהודים יגיעו אליו בלא חשש".

לא מיניה ולא מקצתיה. אז יש להרב הלל הורביץ מכתב גיבוי למעשיו בהר הזיתים.

בערב שבת מתפרסמת מודעה על גבי עמוד שלם: "משרד התרבות והספורט מציג 'הר הזיתים מתעורר לחיים'". תגידו שזה לא הזוי, באותו יום משעה 4 אחרי הצהרים יופיעו בהר הרכבי פופ יהודי ותהיה במת פעילות למשפחה. הכל נעשה יחד עם מועצת בית העלמין והועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

מי זה הועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים? זה עוד גוף אנונימי המנוהל על ידי שני אחים מארה"ב שצצים לכאן מדי פעם ובונים לעצמם לובי של חברי כנסת. נו, למי לא אכפת? הר הזיתים, מקום הקבורה העתיק ביותר, מאז ימי הנביאים ובית ראשון ושני.

לפני מספר ימים הגיעו האחים האלו להר הזיתים מלווים בצלמים יחד עם חברי כנסת וחברי מועצת העיר, יחד עם מלקולם הונליין שהוא יו"ר השדולה למען הר הזיתים, במקום נכח גם שר השיכון והאחראי על האבטחה בהר הזיתים מר יואב גלנט.

יו"ר הוועד הבינלאומי פתח וסיפר שמאז שהוקם הוועד לפני 7 שנים חלו שינויים מפליגים בהר הזיתים. חבר כנסת מטעם ש"ס ציין שיש כבר 60 חברי כנסת שחתמו על הצטרפות לשדולה למען הר הזיתים. גם חבר מועצת העיר בירך על היוזמות והעשייה למען הביטחון והשמירה בהר הזיתים.

מה יש לנו במציאות בהר הזיתים?

ועד בינלאומי שמשנורר כספים בעולם למען הר הזיתים, איש לא יודע כאן בארץ מה מעשיו של הוועד הבינלאומי ולאן הוא משקיע את הכסף שהוא עושה בעולם.

60 חברי כנסת שספק בליבי אם מישהו מהם היה לאחרונה בהר הזיתים או בכלל יודע מה נעשה בהר הזיתים .

מועצת בית העלמין שמשקיעה את כל משאביה בתוך הציבור הדתי לאומי הימני שיבואו להר הזיתים לשמור על ההר אז עושים הפנינג בהר עם זמרים כאלו ואחרים.

גילוי דעת: הוזמנתי להרצאה במלון 7 הקשתות בהר הזיתים, האולם היה מלא מפה לפה בכיפות סרוגות אנשי ימין, חיפשתי ובכל האולם היו איתי ביחד מזומן של כפות שחורות. זאת אומרת בצורה ברורה, הציבור החרדי מדיר את רגליו מהר הזיתים, למרות שרוב הטמונים בהר הזיתים הם מבני הצבור החרדי.

כל הכסף שמושקע בלגרור יהודים לאירועים בהר מושקע בקרב הציבור הדתי לאומי, ולמרות כל מיני תוכניות שהוגשו למועצת בית העלמין כדי לעודד את הציבור החרדי לבוא להר, נדחו. אולי הנציג החרדי חבר מועצת העיר ירושלים יסביר לנו מה נעשה בהר הזיתים?

אז מי שולט בהר הזיתים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר