הרכבת בין ירושלים לתל אביב תתעכב עוד

מתברר כי קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב יחל לפעול רק בעוד כשנה, איחור של ארבעה חודשים מהתאריך המתוכנן מראש זאת בנוסף לכמות הרכבות המקוצצת בחצי (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תחנת האומה בירושלים (צילום: דף הפייסבוק "שבתשתיות - פרויקטים ציבוריים בתחבורה")

חשבתם שהרכבת המהירה בירושלים לתל אביב תפתור לכם בקרוב את נושא התחבורה בין הערים? תחכו עוד קצת או אולי עוד הרבה. מועד הפעלת הרכבת נדחה בארבעה חודשים נוספים ותדירות הקו לא תגיע לתדירות המובטחת גם בעוד חמש שנים, ספק רב אם בעוד עשור.

על פי הדיווח ב-ynet, סוכם על תאריך חדש לסיום עבודות התשתית - בחודש יולי 2018, איחור של ארבעה חודשים מהמועד שהובטח מלכתחילה על ידי משרד התחבורה.

רק בשבוע שעבר דווח כי נציגי הרכבת הודיעו בסיור עם חברי כנסת על שינוי או יותר מדויק קיצוץ פראי בתדירות המתוכננת של יציאת הרכבות בקו המהיר לירושלים לשתי רכבות בשעה בלבד, בשעות העומס, בכל כיוון בין ירושלים לתל אביב. כעת מתברר שהבטחות משרד התחבורה לא יתממשו לפחות בחמש השנים הקרובות, ייתכן שאף לא בעשור הקרוב.

על פי התוכנית התפעולית של הרכבת לחמש השנים הבאות, בשנת 2022 יצאו שלוש רכבות לכל כיוון בשעות העומס (שתי רכבות בשעה בקו כרמיאל - חיפה - ת"א - ירושלים, רכבת אחת בקו הרצליה - ת"א - ירושלים), שיפור מסוים מתחילת ההפעלה, אך עדיין תדירות שלא מגיעה להבטחה שכוונה למרס 2018 - ארבע רכבות לכל כיוון.

עוד עולה מהתכנית התפעולית שברכבת מתכוננים לעומס משמעותי על הקו שיחבר בין המטרופולינים. הרכבת תצטייד בקרונועים ובקטרים חשמליים שיוכלו לסחוב ולדחוף קרונות רבים יותר, והרכבת תוכל להחיל נוסעים רבים יותר, אבל עדיין בימים א' ו-ה' בקו שבין כרמיאל לירושלים (שמהווה את עיקר התנועה לירושלים) צפויה תפוסה של 118% לעומת 99% בימים ב' עד ד'.

המשמעות היא שבימי א' ו-ה' כמעט 20 אחוזים מהנוסעים יאלצו לעמוד בנסיעה. הקו הנוסף, הרצליה – ירושלים, צפוי להיות נוח הרבה יותר. 55% תפוסה בימים א' ו-ה', ו- 47% תפוסה בימים ב' עד ד'.

באשר לדחיית מועד השקת הקו המהיר לירושלים מסרו ברכבת ישראל: "הקמת הקו המהיר בין ת"א לירושלים הוא אחד מהפרויקטים המורכבים שקיימים במדינת ישראל והוא כולל אתגרים רבים. רכבת ישראל עושה ככל שביכולתה במטרה לעמוד באתגרים אלו, במטרה לסיים את הפרויקט, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו".

בנוגע לתדירות המקוצצת אמרו ברכבת כי "התוכנית התפעולית העתידית של רכבת ישראל נמצאת בדיון עם משרד התחבורה על היבטיה השונים. זאת, תוך תכנון מיטבי של זמן המסילות וכמות הרכבות, תוך שמירה על בטיחות הנוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר