תיירות בארץ

הדרכתם סיור לחילונים במאה שערים? הסתכנתם בקנס

עד היום, תקנון החוק אסר על אנשים שאינם מחזיקי תעודת "מורה דרך" להדריך טיולים ברחבי הארץ, וקנסות הוטלו על מדריכים חסרי תעודה. כעת, מבקש משרד התיירות לשנות את התקנון בנושא (תיירות, בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
מאה שערים. ארכיון (צילום: Sebi Berens/Flash90)

אם אתם גרים או מבקרים הרבה בשכונת מאה שערים הירושלמית או בסמטאות בני ברק, בטח יצא לכם לפגוש אי אלו מבני המגזר שעורכים סיורי חנוכיות, טיולי סליחות או סיורי עיתונאים ברחבי הערים החרדיות. אלא שעד היום חלקם הגדול הסתכן בקנס - מאחר ולא החזיק בתעודת "מורה דרך". כעת, מבקש משרד התיירות לשנות את החוק בנושא ולהקל על המדריכים.

לפני 7 שנים, אדם שהדריך קבוצת מטיילים בשכונת משכנות שאננים בירושלים, ספג קנס מאחר ולא החזיק בתעודת "מורה דרך". בעקבות המקרה, פתח ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון שבו שימש סופג הקנס כמדריך, במאבק לשינוי החוק המחייב מדריכי טיולים בתעודת מורה דרך.

לאחרונה, בתזכיר הצעת חוק שהגיש שר התיירות יריב לוין, הוא מבקש לשנות את תקנון 'בקרה על איכות הדרכת טיולים', כך שיתאפשר גם למי שלא מחזיק בתעודת 'מורה דרך' להדריך קבוצות בטיולי שטח, לקיים סיורים מאורגנים ולהוביל קבוצות מטיילים - זאת מבלי לחשוש מסנקציות וקנסות שאמורות להיות מוטלות על מי שלא מחזיק בתעודת 'מורה דרך' מוסמך.

השינוי החדש עשוי להוות בשורה של ממש למדריכים פרטיים, כמו גם לגופים שונים וחינוכיים שעוסקים בידיעת הארץ. עוד צפויים ליהנות מהשינוי בחוק עיתונאים, היסטוריונים, שפים, מספרי סיפורים ומומחים בתחומים שונים שיוכלו לקיים סיורים והדרכת טיולים לקבוצות.

ירון רוזנטל בירך על החלטת משרד התיירות ואמר: "אני שמח על המדיניות החדשה, על המעבר משוק קומניסטי לשוק פתוח וחופשי. זה ניצחון גדול לכל אנשי ידיעת הארץ, לציבור הרחב חובב ידיעת הארץ ולכל אנשי השוק החופשי, שמאמינים שמי שטוב צריך להצליח, בלי קשר לתעודות שבידו".

לדבריו: "כשם שבשביל להופיע כזמר או כמרצה לא צריך אישורים ותעודות, כך ראוי שהדרכת טיולים וידיעת הארץ ימדדו בפרמטרים אישיים, בלי מסגרות ותעודות. התפיסה הנכונה אמורה להיות כמו בשוק חופשי, שבו המדינה לא אמורה לפקח ולהתערב, אלא רק בעניינים אקוטיים כמו רופאים, נהגים וכדומה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר