טרגדיה כפולה

נפטר אדם נוסף שהושתלו בו איברים הנגועים בחיידק אלים

לאחר מושתל הלב שנפטר לפני כשבוע מהחיידק בו היה נגוע התורם, נקבע היום מותו של אדם שהושתלו בו הכליה והלבלב של אותו תורם - דניאל קורסקוב שנדרס על ידי משאית (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דניאל, ממנו הושתלו האיברים הנגועים (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

נקבע מותו של מושתל נוסף, שאושפז בבית החולים איכילוב לאחר שגופו זוהם בחיידק אצינטובקטר, שהתגלה מאוחר מדי בגופו של מי שתרם לו את האיברים המושתלים.

מדובר לפי הדיווח ב-ynet במושתל כליה ולבלב, לאחר שמושתל לב מאותה תרומה כבר מת מאותו זיהום, לפני כשבוע.

כזכור, הפרשה החלה לפני יותר משבועיים, לאחר שדניאל קורסקוב בן ה-20 נפגע אנושות בתאונת דרכים, כשמשאית דרסה אותו. הוא אושפז למספר ימים ב'הדסה עין כרם', ועם מותו הסכימה משפחתו לתרום את איבריו להשתלה בחולים הזקוקים לכך.

כבר בבדיקות שנערכו לתורם התברר כי הוא נדבק בחיידק קלבסיאלה פנאומוניה - שהוא אלים אך אינו מונע השתלת איברים מאחר והוא בר טיפול - ובעקבות כך אך קיבלו המועמדים להשתלה טיפול אנטיביוטי כדי שגופם יוכל להתמודד עם החיידק לאחר ההשתלה.

קורסקוב, טרם פציעתו בתאונה (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

אלא שארבעה ימים לאחר ההשתלה התקבלו תוצאות מעבדה נוספות שהוכיחו כי הנפטר נדבק בחיידק אלים נוסף, אצינטובקטר, שעמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה.

נכון לעכשיו, מטופלים בבתי החולים בילינסון ואיכילוב עוד ארבעה ממושתלי האיברים הנגועים של דניאל קורסקוב, כשהם פגועים באורח בינוני-קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר