עוול חוזר

הופסקו העבודות לבניית ישוב למפוני עמונה

בשל סחבת בירוקרטית הופסקו העבודות לבניית היישוב החדש עבור 42 המשפחות שפונו מעמונה לפני 5 חודשים. נתניהו התערב והורה לראש הסגל שלו לפעול לחידוש העבודות (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תחילת העבודות לפני כחודש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההתעללות בתושבי עמונה המפונים נמשכת: למרות ההבטחות וההתחייבויות המפורשות של שרי הממשלה, הופסקו העבודות לבניית היישוב החדש עמיחי שיועד למפוני עמונה. כך דווח ב-ynet.

אומנם לפני כחודש פרסם ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו שהחלו העבודות להקמת היישוב, אך משרדי הממשלה שאמונים על ביצוע ההחלטה - לא העבירו את הכסף לצורך יישומה והם כרגע מטילים את האחריות האחד על השני.

כזכור, 42 משפחות פונו בחודש פברואר מעמונה בעקבות פסיקת בג"ץ, שהכריע כי השטח שייך לפלסטינים. במהלך החודש האחרון, שבו החלו העבודות בשטח, תקצבה אותן מועצת בנימין בהנחה שהכסף יוחזר לה מהמדינה. כך גם הובטח בהחלטת הממשלה להקמת היישוב. במועצה כבר השקיעו 10 מיליון שקל בהקמת התשתיות, אך המדינה לא השיבה לה דבר עד כה. לכן נאלצו להקפיא את העבודות.

"שלחנו התראות למשרדים השונים ולא קיבלנו מענה", הסביר ראש מועצת בנימין אבי רואה. לדבריו, "מעבירים אותנו ממשרד למשרד ואף אחד לא לוקח אחריות. כשהתחלנו לתקצב את הפרויקט זה נעשה מתוך אחריות לתושבי עמונה, שיושבים תקופה ארוכה בחדרים קטנים בעפרה. אבל להמשיך ככה זה חוסר אחריות. את הכסף הזה צריכה המועצה לחינוך, לרווחה ולסיוע. הממשלה צריכה לקחת אחריות והיא לא עושה את זה".

במסמך שבו סוכם על הקמת היישוב צוין בסעיף 3 כי "המקורות התקציביים הנדרשים להקמת יישוב הקבע יסוכמו בין שר הביטחון ושר האוצר ובשיתוף הגורמים הרלוונטיים". גורמים המעורים בפרטי התקציב מסרו כי משרד האוצר "מוכן לצורך העניין וממתין שייקחו אותו", אך מסיבה שאינה ברורה הכסף אינו עובר ממשרד הביטחון למועצת בנימין. מדובר על סכום של כ-60 מיליון שקלים.

אנשי עמונה שסבלו מכל המהלך והסחבת בעניינם למרות שהובטח להם שיועברו מיד לאחר הפינוי ליישוב חדש נאלצים עכשיו גם לסבול מהבירוקרטיה הישראלית המחרידה.

אביחי בוארון, יו"ר מטה עמונה, מסר כי "רק ראש הממשלה מסוגל לפתור את הבעיה - ובקלות. הוא חייב להורות לשר הביטחון ליברמן ולמנכ"ל משרדו להעביר את הכסף מיידית. הוא חייב לדפוק על השולחן ולפתור את הבעיה הזו. אם זה לא ייפתר, נעלה לקרקע באוהלים".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי העניין באחריות משרד האוצר. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי האחריות בעניין היא של משרד הביטחון.

בעקובת הדיווח הודיע הלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש הסגל בלשכתו יואב הורביץ, לדאוג במיידי לחידוש העבודות להקמת היישוב 'עמיחי' למפוני עמונה".

עוד נמסר כי "בעקבות הנחיית רה"מ, שוחח הורוביץ עם מנכ"לי משרד הביטחון, השיכון ויתר הגורמים הרלוונטיים, במטרה לחדש את העבודות בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר