"ארץ ישראל - במקום השני"

גפני לציונות הדתית: מרגיש פה יותר קרוב מוועידת 'הארץ'

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נאם בפני אנשי ימין ואמר כי היחס למגורשי גוש קטיף הוא נורא. גפני הסביר את חילוקי הדעות עם הציונות הדתית, החמיא לאיילת שקד והצהיר שלא ישב עם לפיד (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ב'כנס קטיף', היום (צילום תמונות: מירי צחי; צילום וידאו: באדיבות המצלם)

יו''ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני התארח בשעות הצהריים (שלישי) בכנס קטיף ה-3 לציון הגירוש מחבל קטיף. גפני נשא מונולוג בפני הציבור שברובו נמנה על הציונות הדתית והשיב לשאלות המנחה, כתב ערוץ 2 יאיר שרקי.

בין היתר התייחס גפני בהרחבה להשתתפותו בוועידת הארץ לפני מספר שבועות והבהיר: "פה אני מרגיש יותר קרוב", והוסיף בחיוך: "שם לא היה לי 'מנחה'".

"אמנם מחאו לי שם כפיים אבל זו היתה שליחות לדבר בפני ציבור גדול שרבים ממנו מעולם לא שמעו חרדי מלבד בטלוויזיה", אמר גפני.

שרקי עימת את גפני עם אמירתו שהוא יותר קרוב לשמאל וטען כי אמר זאת בחיוך. "יש מאבקים משותפים לנו ולציונות הדתית", אמר גפני, "אני, מקלב ופרוש נלחמנו יחד למען ישיבות ההסדר בוועדת חוץ וביטחון ולפני כן בוועדת הכספים, דאגתי לסכומים גדולים עבור מפוני גוש קטיף. בלי להיכנס לשאלה האם ההתנתקות היתה טובה או לא, הרי שהיחס למפונים הוא נורא".

"אצלינו בדגל התורה הנושא של ארץ ישראל הכי חשוב - במקום השני", הבהיר גפני. "הוציאו מהקשרו משפט שאמרתי בוועידת הארץ", הזהיר גפני והרחיב: "אני אמרתי לשמאלנים שהם יושבים על שטח של הפלסטינים וההצדקה היחידה לשבת בקיבוצים ובשטחים שלהם זו רק התורה. רק בזכות התורה יש לנו זכות על ארץ ישראל וזה מה שאמרתי שם".

גפני הוסיף ואמר כי "יש לי ויכוח עם הציונות הדתית. אנחנו יודעים שהמשיח עוד לא הגיע ואנחנו לא באתחלתא דגאולה והמצב שונה ממה שמציירים".

שרקי שאל את גפני על יחסי הציונות הדתית עם הציבור החרדי הן בממשלת שרון ופינוי גוש קטיף והן בברית לפיד בנט בהמשך והפגיעה בלומדי התורה. "אנחנו לא מכרנו את גוש קטיף. מרן הרב אלישיב הורה לנו לפעול כפי שפעלנו. לא בגללנו הגירוש. מי שהביא את ההתנתקות זה היה מי שישב בממשלה של שרון", אמר גפני ורמז למפד"ל.

גפני המשיך ותקף: "הלך נפתלי בנט עם תקומה בקדנציה שעברה והלכו לקואליציה עם יאיר לפיד שפגע בלומדי התורה. הבית היהודי ישב בקואליציה הזאת".

"אנחנו לא נשב עם יאיר לפיד בשום צורה", הצהיר גפני בנחרצות. "ליצמן לא מדבר איתו אבל אני מדבר איתו ויום אחד הוא אומר לי אין זכות לעם ישראל בלי חינוך תורני, אבל כמו שהוא חושב חינוך תורני. זה היה פרשת בלק ושאלתי את לפיד למה יש פרשה כזאת. הסברתי לו, בלק אמר בדיוק מה שחושב עלינו. אמר שרוצה להשמיד אותנו ואנחנו התמודדנו עם זה. הבעיה שלנו עם אלו שאומרים צריך חינוך תורני אבל כמו שאנחנו רוצים, כביכול הם לא שונאים אותנו ובאים איתנו אבל הם נגדינו".

לסיום החמיא יו''ר דגל התורה לשרת המשפטים ואמר: "איילת שקד שרת משפטים מעולה ויהדות התורה תומכת בה".

(צילום: מירי צחי)
(צילום: מירי צחי)
(צילום: מירי צחי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר