גיוס במסלולים חרדים - לא רק תפקידי לוחמה

את האוייב אפשר לנצח בכל הדרכים, גם דרך לוחמה קרבית וגם מאחורי הקלעים דרך יחידות המודיעין והמחשוב של צה"ל. האם בפני הציבור החרדי עומדות אפשרויות נוספות ויוקרתיות לתרום בצבא מלבד חיל הרגלים ותפקידי לוחמה בשטח? (חרדים במדים, שיווקי)

תפקידי לוחמה בגיוס. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

כאשר אנו שומעים על מסלולי גיוס חרדים שמותאמים לאורח החיים המיוחד של המגזר, אנחנו לרוב שומעים על מסלולים קרביים, בתפקיד לוחמים בחיל הרגלים.

אולם, בעוד במסלולי הגיוס "הרגילים" ישנן הצעות רבות ומגוונות, גם בתפקידים יוקרתיים ביחידות המודיעין והמחשוב של צה"ל, במסלולי הגיוס החרדים - כמעט רובם הולכים לתפקידי לוחמה בלבד.

כמובן שלתרום כל אחד ודרכו זה חשוב, וכל שכן להיות קרבי ולהשקיע, אבל הצבא יכול גם להוות קרש קפיצה משמעותי למי שברצונו לממש את יכולתיו גם בתחומים נוספים, במיוחד למקצועות ההיי-טק וההנדסה שנחסמים בציבור החרדי עקב תנאי קבלה גבוהים למוסדות אקדמאיים.

יחידות המודיעין בצבא גם בציבור החרדי

לפני ארבע שנים הוקמה ישיבת "דרך חיים" בגן יבנה שמהווה פריצת דרך בתחום הגיוס החרדי כאשר היא משלבת לימודי קודש עמוקים יחד עם שירות צבאי דווקא בשירות המחשוב והסייבר בצבא.

כן, בוגרי הישיבה יוצאים ליחדיות יוקרתיות, סודיות ומעניינות כמו תכנית החלל והטילים, משרד ראש הממשלה, יחידות המודיעין השונות וכדומה. במהלך הלימודים בישיבה, בשעות הערב, לומדים הבחורים מקצועות טכנולוגיים לפי דרישות הצבא ברמה אקדמית - באמצעות השלוחה החרדית של מכללת אשקלון שבנתה את תכנית ההכשרה בשיתוף פעולה עם יחידות צה"ל העוסקות בסייבר.

אבל, ישיבת "דרך חיים" אינה מתאימה לכל אחד. סדר היום האינטסיבי ורמת לימודי הקודש הגבוהה, מחייבות סינון קפדני והכנה מראש לקראת מה נכנסים. זמן הפסקת הצהריים קצר מהרגיל, הלימודים נמשכים גם בשעות הערב ללימודי חול, והחיבור לישיבה הוא קבוע ומחבק: גם בזמן השירות הצבאי עדיין הישיבה קשורה לכל הלכי ואורחי הבחור והוא מגיע כל יום לסדר ערב.

היתרונות כמובן גדולים: לאחר השירות הצבאי אתה יכול לצאת עם תואר אקדמי ולהשתלב בתעשיית היי-טק לאחר ניסיון בפועל דרך השירות הצבאי. אולם, יותר מכך, הישיבה גם מחנכת לחיות באורח חיים חרדי גם בחיי המעשה.

החסרונות: סדר יום קשוח, התמדה גם במקצועות הקודש וגם בלימודי חול ברמה גבוהה, ובחירה לצאת לשירות עם משמעות בצבא שדורש מחשבה ויצירתיות. לא כולם יכולים להתאים לכך.

הרב כרמי גרוס, ראש ומייסד הישיבה שהקים אותה יחד עם רמי ליבר, סגן אלוף במילואים, מחנך ומלמד את הבחורים לחיות באורח חיים חרדי, לשמור על התורה והמצוות באופן אמתי ומלא, גם בחיי המעשה, בעבודה, בפרנסה: "אנחנו רוצים שבכל מקום שהתלמידים שלנו יגיעו אליו, יגידו עליהם: אשרי מי שלימדו תורה".

למעוניינים הרציניים בלבד, בגילאי 17-21, ישיבת דרך חיים פותחת את שנת הלימודים הקרובה, וההרשמה בעיצומה. לקביעת ראיון קבלה | לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר