בגלל הארנונה

נציג הצעירים בר"ג: "שוקל להעביר את העסק שלי לבני ברק"

במהלך דיון על העלאת הארנונה בעיר ב-1.8%, סיפר נציג סיעת הצעירים ברמת גן כי הוא שוקל להעביר את העסק שלו לעיר השכנה בני ברק. "חושבים שהעסקים זה פרה חולבת". העירייה: "אין שינוי מהותי בתעריפים לעומת הערים השכנות" (בארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
עו"ד רועי ברזילי, שוקל להעביר את העסק שלו לבני ברק (צילום: אדר אלון)

מועצת עיריית רמת גן הצביעה באחרונה בעד העלאת ארנונה לתושבים ולבתי מסחר ב-1.8%, מה שגרר ויכוח סוער בישיבת מליאת העירייה, במהלכו חשף נציג סיעת הצעירים עו"ד רועי ברזילי את כוונותיו לנייד את העסק שבבעלותו לבני ברק. הנימוק: בני ברק יותר אטרקטיבית בתשלום ארנונה.

ברזילי, שנחשב לנציג אופזיציה בולט, ניסה לשכנע את חבריו במועצת העירייה להתנגד להעלאת הארנונה המסתמנת. בניסיון אחרון לפני ההצבעה, ברזילי חשף: "גילוי נאות, אני בעל עסק ואני שוקל להעביר את העסק שלי לבני ברק".

ברזילי הסביר: "אם אתם חושבים שעסקים היא איזו שהיא פרה חולבת שאפשר לתקוע בה מה שרוצים ולצפות שהיא כל הזמן תתן חלב - לא, רבותי. יש כבר אלטרנטיבות. גבעתיים הפכה להיות אלטרנטיבה הרבה יותר עסיסית בטח ובטח בני ברק".

בהמשך, ברזילי פנה לראש העיר ישראל זינגר והזהיר מגל נטישות מצד בעלי עסקים שיעדיפו להשתמש במשרדים במגדלים שבשטחה המונציפאלי של עיריית בני ברק "למה הארנונה ברמת גן צריכה להיות הכי גבוהה לעסקים? אתה עוד רוצה לבנות שטחי מסחר, מה אתה חושב, שהם יבואו אליך? לא, יש להם את האלטרנטיבות של מגדלי ב.ס.ר בבני ברק, הם יילכו לשם, זה עדיין 65 שקל ארנונה למטר, לגור שם, להיות שם".

בני ברק. ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/FLASH90)

בשלב זה, ראש העיר זינגר ביקש מברזילי לסיים את דבריו, ברזילי מצידו סיכם: "תשקלו טוב. אין סיבה להעלות את הארנונה לא באחוז ולא בשניים, יש לחשוב לא איך אנחנו מתייעלים, אלא משנים נורמות, נורמות פסולות".

בעיריית רמת גן אמרו כי לא ידוע להם על תופעה של "נדידת עסקים" מרמת-גן לבני ברק, ומסרו: "קשה להשוות את תעריפי הארנונה ברמת-גן לעומת שכנותיה בני ברק וגבעתיים, משום שכל עיר נוקטת בשיטת חישוב שונה וכן בשיטת מדידה שונה. עם זאת, באופן מאוד כללי ניתן לומר שבאזור בו פועלים מרבית העסקים ברמת-גן אין שינוי מהותי בתעריפים לעומת הערים השכנות, ולכל היותר מדובר בפערים של אחוזים בודדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר