יפן: אשה מתה לאחר שנדבקה מקרציית חתול

חתולי הבית שנתפסים כייצורים נחמדים וידידותיים עלולים להיות קטלניים. בפעם הראשונה בעולם מתה אשה שנדבקה מקרציה שהיתה אצל החתול לו דאגה (חדשות, בעולם)

חתול, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חתולי הבית שנתפסים כייצורים נחמדים וידידותיים עלולים להיות קטלניים. בפעם הראשונה בעולם מתה אשה שנדבקה מקרציה שהיתה אצל החתול לו דאגה.

הסיפור שפורסם ברשת בי.בי.סי, גילה כי האשה מתה כתוצאה מהידבקות במחלה של החתול שנעקץ ע"י קרציה. על פי ההשערות מדובר במקרה ראשון מסוגו בעולם שמהווה תקדים מדאיג עבור כל אותם האנשים שמגדלים בביתם חתולי מחמד.

משרד הבריאות היפני פרסם כי האשה שנחלצה לעזרתו של חתול רחוב חלש ננשכה על ידו וכעשרה ימים לאחר מכן סבלה מחום גבוה ומתסמונת תרומבוציטופניה המועברת ע"י קרציות, ומספר שעות לאחר מכן מצאה את מותה הטראגי. הרופאים שלא מצאו על גופה סימן לקרציות הסיקו שהאשה בת ה50 נדבקה כתוצאה מהנשיכה.

תרומבוציטופניה היא מצב רפואי שבו מספר טסיות הדם יורד בצורה משמעותית. ומכיוון שתפקידן של טסיות הדם נחוץ לתהליך קרישת דם, תרומבוציטופניה עשויה לגרום להפרעות בדימום. אחוזי התמותה של הווירוס המועבר באמצעות קרציות עומדים על 30 אחוז ומי שבעיקר נפגע ממנו באופן חמור הם אנשים מעל לגיל 50.

ממשרד הבריאות היפני נמסר שהגם וזהו מקרה ראשון מסוגו יש להישמר ממגע עם בעלי חיים הנגועים בקרציות, ובמידה ונדבקתם יש למהר ולטפל בזה באופן הראוי לפני שתבוא החמרה ח"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר