"חוסר אונים"

ישראל היום VS נתניהו: מאמר חריף נגד ראש הממשלה

כשקוראים את טור הפרשנות שהתפרסם היום בעיתון 'ישראל היום', נדמה לעתים כי כתב אותו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. המתיחות בין העיתון לראש הממשלה נתניהו - מבוימת? (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מו"ל העיתון אדלסון ונתניהו, בפגישתם הפומבית האחרונה (צילום: Ben Dori/Flash90)

קוראי 'ישראל היום', העיתון שנתפס מאז הקמתו על ידי המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון כתומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, הופתעו היום (רביעי) למצוא בו טור פרשנות בולט נגד נתניהו שפרסם כתב העיתון.

בכך ניתן אישור פומבי ראשון להערכות בברנז'ה כי העיתון שינה קו מערכתי, שרווחו בעיקר מאז מונה העורך החדש בועז ביסמוט והחלו להתפרסם ידיעות מחמיאות ליו"ר הבית היהודי השר בנט, יריבו של נתניהו.

הרקע לדברים, כך לפי פרסום ב'הארץ', הוא 'תיק 2000' בו חשוד נתניהו כי ניסה לרקום דיל עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס לפיו יזכה לסיקור אוהד בעיתונו בתמורה לצמצום פעילות העיתון המתחרה 'ישראל היום'. מו"ל ישראל היום אדלסון, כך ההערכה, כעס כששמע על הדיל שהיה אמור להיות על חשבונו.

מנגד, לא מן הנמנע כי במכוון ננקט לאחרונה קו לא-אוהד לנתניהו, כדי לסייע לו בהסרת החשד העולה מתיק החקירה כי העיתון נתון למרותו של נתניהו - מה שעלול לסבך אותו בעבירה של 'תצהיר כוזב', מאחר ובעת הבחירות חתם למבקר המדינה כי אין קשר בינו לבין העיתון, כדי שזה האחרון לא ייחשב לתעמולת בחירות עבורו.

יצויין, כי הכותרת שניתנה היום לטורו של הכתב הפוליטי של ישראל היום, מתי טוכפלד, היתה "הסרת המגנומטרים: מפגן חוסר האונים של נתניהו", ונראה כי על המתקפה מימין המובעת בו יכול לחתום גם בנט עצמו...

"חז"ל הפליגו רבות על הצורך בשמירה על 'גאון יעקב', כלומר זקיפות הקומה של עם ישראל, כתנאי להישרדות בקרב העמים חורשי רעתו. אתמול היא שוב נסדקה לעיני מצלמות האבטחה", מצוין בסרקזם בתוך הטור המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר