חשד למידע פנים

קנו מניות של 'מובילאיי' ונקנסו בסכומי עתק

לא כולם ירוויחו מעסקת הענק של מובילאיי. רשויות החוק האמריקאיות תובעות מליוני שקלים משני ישראלים שרכשו מניות של החברה על פי החשד בשל מידע פנימי (שוק ההון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רבים הרוויחו כסף רב מעסקת מכירת מובילאיי לאינטל בסכום עתק של 15.3 מיליארד דולר, אך ישנם גם כאלו שישלמו קנסות ענק דווקא בגלל אותה עסקה מוצלחת.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', אחד מהם הוא פרופסור אריאל דרבסי מהאוניברסיטה העברית בירושלים שהסכים לשלם 854 אלף דולר כדי ליישב את התביעות שהוגשו נגדו בארה"ב , בשל רכישת מניות ושימוש במידע פנים בעסקה שנחתמה למכירת חברת מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר.

על פי כתב האישום שגובש על ידי ה-SEC (הרשות לניירות ערך בארה"ב), פרופ' דרבסי וישראלי נוסף, אמיר ולדמן, רכשו מניות ואופציות של מובילאיי בשבועות שקדמו לפרסום עסקת הרכישה מול אינטל שפורסמה ב-13 במרס השנה.

ה-SEC מסרה כי הרכישות הניבו לדרבסי רווח של 427 אלף דולר ו-4.5 מיליון דולר עבור ולדמן, לאחר שפרסום העסקה הביא לזינוק של מניית מובילאיי ב-28.2% ביום אחד.

לדברי ה-SEC, שני הנאשמים היו קשורים למובילאיי דרך הקהילה המדעית של האוניברסיטה העברית שפיתחה את הטכנולוגיה של מובילאיי אשר ממנה יצאו לפחות 11 דירקטורים ונושאי משרה בחברה.

על פי כתב האישום, דרבסי החל לרכוש מניות מובילאיי ב-2 במרס, לאחר שמכר 40 אלף מניות של טבע - ניירות הערך היחידים שהיו בחשבונו מה שככל הנראה הוכיח מבחינת רשויות החוק האמריקאיות את העובדה שהוא עשה זאת בשל המידע שקיבל.

כתב האישום נגד אמיר ולדמן, הישראלי השני המואשם בשימוש במידע פנים בעסקת מובילאיי, קובע כי ולדמן ניהל את מרבית הרכישות של מניות מובילאיי בששת השבועות שקדמו להכרזת העסקה עם אינטל. הוא החל לרכוש את המניות ביום שבו חתמו אינטל ומובילאיי על הסכם עקרוני והרכישות הללו הניבו לו תשואה של 1,883%.

בהודעה מטעם פרופ' אריאל דרבסי בתגובה נמסר: "ב-23 במרס 2017 נודע לי שהרשות לניירות ערך של ארה"ב, ה-SEC, הגישו נגדי תלונה אזרחית בנוגע לאחת ההשקעות הרגילות שלי בבורסה האמריקנית. הדבר נחת עלי בהפתעה גמורה. התלונה הוגשה במשותף נגדי ונגד אדם נוסף בשם אמיר ולדמן. אדם שאיני מכיר כלל (אפילו לא שמעתי את שמו עד אז)".

"התלונה הוגשה מבלי שניתנה לי הזדמנות להסביר את שיקולי ההשקעה. עורכי דין שאיתם התייעצתי חושבים שיתכן שה-SEC פעלו בחוסר תום לב על מנת ללחוץ עלי למסור מידע מפליל על ולדמן או אחרים - מידע שהייתי שמח לספק לו היה לי.

"אני מתמודד עם מחלת סרטן קשה וניהול מאבק משפטי בארה"ב לצערי לא אופציה. לכן הסכמתי לפשרה (לא עסקת טיעון) בה אני לא מורשע בכלום, אני לא מודה בכלום ואני לא מכחיש כלום, אך משלם קנס מוסכם. במסגרת הסכם הפשרה איני רשאי להתבטא בחופשיות בנוגע למקרה על כן לא ארחיב. משפחתי ואני שמחים לשים פרשה מצערת זו מאחורינו ולהתמקד בהתמודדות עם המחלה ובהמשך חיינו".

הסכום שהסכים פרופ' דרבסי לשלם מורכב מהרווח שעשה על המניה בתוספת קנס באותו סכום בדיוק.

עורך דינו של ולדמן אמר בתגובה כי עניינו עדיין תלוי ועומד והוא סירב להגיב. גם מובילאיי ואינטל לא הגיבו על ההסדר שהוגש לאישור בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר