נהגים, זהירות

אוסטרליה: כרית האוויר התנפחה והנהג מת

זהירות - כרית אוויר מסוכנת • נהג בן 58 עשה תאונה עם רכב ההונדה שלו, מדגם CR-V ונהרג במקום כתוצאה מרסיסי מתכת שיצאו במהלך ניפוח כרית האוויר לאחר תאונה (רכב)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שוב מנגנון כושל של כרית אוויר גורם למוות מיותר, הקורבן הפעם הוא אוסטרלי בן 58.

לפני שלוש שנים דווח לראשונה כי כריות האוויר המיוצרות על ידי חברת טאקאטה, המשווקת כריות אוויר למגוון יצרניות רכב, עלולות לגרום למוות עקב מנגנון הניפוח הכושל.

מאז ועד היום מצאו את מותם 18 נהגים כתוצאה מהתקלה החמורה הזו, אך יתכן והמספר האמיתי גבוה אף יותר, אלא שבעשרות מקרי המוות האחרים לא היו לרשויות החוקרות מידע אודות הכשלים החמורים שנמצאו בכריות האוויר המיוצרות על ידי טאקטה.

בתחילת החודש הודיעו הרשויות בסידני כי נהג בן 58 עשה תאונה עם רכב ההונדה שלו, מדגם CR-V ונהרג במקום כתוצאה מרסיסי מתכת שיצאו במהלך ניפוח כרית האוויר לאחר תאונה.

לפני מספר חודשים דווח כי נהגת טויוטה מדגם RAV נפצעה באורח קשה לאחר תאונה שבמהלכה נורו לעברה רסיסי מתכת מכריות האוויר של הרכב.

חברת טאקטה מייצרת בעיקר עבור רכבי הונדה אך מערכותיה מותקנות במיליוני כלי רכב של חברות אחרות ביניהן פורד, מאזדה, טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו. ועוד.

בעקבות מקרי המוות בעולם נקראו משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפעול בנושא, אך טרם נעשה דבר מלבד פסקה קטנה באתר משרד התחבורה שנחשפים אליה רק נהגים חרוצים מאוד, ובה כתוב כי "ניפוח כרית אוויר צד נהג עלולה לפזר חלקיקי מתכת בזמן פתיחה", דבר המתפרש לעין לא מקצועית כתקלה קלה ואולי אף משעשעת ולא כתקלה שמסכנת חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר