עקפה את התחזיות

הכנסות פייסבוק מפרסום עלו ב-47 אחוזים

הרשת החברתית הגדולה בעולם חצתה לאחרונה את רף שני מיליארד משתמשים וחותמת עכשיו רבעון עם הכנסות שיא ועלייה אדירה של 47% בהכנסות מפרסום (כלכלה בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרשת החברתית הגדולה בעולם פרסמה אמש (רביעי) לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני - ועקפה את התחזיות גם בתחום הכלכלי וגם במספר המשתמשים ברשת.

הרווח הנקי של פייסבוק הסתכם ב-3.89 מיליארד דולר, 1.32 דולר למניה, לעומת 97 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-9.32 מיליארד דולר - זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההערכות המוקדמות ציפו לרווח למניה של 1.12 דולר על הכנסות של 9.2 מיליארד דולר. החברה עקפה את תחזיות הרווח ב-16 הרבעונים האחרונים.

כרגיל, מרבית ההכנסות של פייסבוק הגיעו מפרסומות (9.16 מיליארד דולר, עלייה של 47%), בשעה שהכנסות החברה ממקורות אחרים כמו תשלומים הצטמקו ב-20% והסתכמו ב-157 מיליון דולר.

המובייל ממשיך להוביל את עוגת ההכנסות של פייסבוק, ואחראי ל-87% מהכנסות החברה מפרסומות. זאת, לעומת 84% מהכנסות החברה ברבעון השני של 2017.

מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 2.01 מיליארד, עלייה של 3.6% לעומת הרבעון הראשון של השנה (מספר המשתמשים לא מושפע ממשתנים עונתיים, ולכן המדד הנכון להשוואה הוא הרבעון הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה). מספר המשתמשים הפעילים ביום טיפס ב-3.1% והגיע ל-1.32 מיליארד.

יצוין, כי ביוני האחרון כבר הודיעה החברה כי חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים הפעילים בחודש. מדובר בשירות המקוון הראשון בהיסטוריה שמגיע למספרים אדירים כאלה.

ברבעון זה חצתה פייסבוק גם את קו ה-20 אלף במספר העובדים בחברה, שעמד בסיומו על 20,658 איש בדיוק - עלייה של 43% לעומת 2016 ו-10.1% לעומת הרבעון הראשון של 2017.

"היו לנו רבעון שני וחציון ראשון טובים", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לתקשורת. "הקהילה שלנו מונה עכשיו שני מיליארד אנשים ואנחנו מתמקדים ביצירת עולם קרוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר