הכנסות פייסבוק מפרסום עלו ב-47 אחוזים
(צילום: שאטרסטוק)
אאא

הרשת החברתית הגדולה בעולם פרסמה אמש (רביעי) לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני - ועקפה את התחזיות גם בתחום הכלכלי וגם במספר המשתמשים ברשת.

הרווח הנקי של פייסבוק הסתכם ב-3.89 מיליארד דולר, 1.32 דולר למניה, לעומת 97 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-9.32 מיליארד דולר - זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההערכות המוקדמות ציפו לרווח למניה של 1.12 דולר על הכנסות של 9.2 מיליארד דולר. החברה עקפה את תחזיות הרווח ב-16 הרבעונים האחרונים.

כרגיל, מרבית ההכנסות של פייסבוק הגיעו מפרסומות (9.16 מיליארד דולר, עלייה של 47%), בשעה שהכנסות החברה ממקורות אחרים כמו תשלומים הצטמקו ב-20% והסתכמו ב-157 מיליון דולר. 

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

המובייל ממשיך להוביל את עוגת ההכנסות של פייסבוק, ואחראי ל-87% מהכנסות החברה מפרסומות. זאת, לעומת 84% מהכנסות החברה ברבעון השני של 2017.

מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 2.01 מיליארד, עלייה של 3.6% לעומת הרבעון הראשון של השנה (מספר המשתמשים לא מושפע ממשתנים עונתיים, ולכן המדד הנכון להשוואה הוא הרבעון הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה). מספר המשתמשים הפעילים ביום טיפס ב-3.1% והגיע ל-1.32 מיליארד.

יצוין, כי ביוני האחרון כבר הודיעה החברה כי חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים הפעילים בחודש. מדובר בשירות המקוון הראשון בהיסטוריה שמגיע למספרים אדירים כאלה.

ברבעון זה חצתה פייסבוק גם את קו ה-20 אלף במספר העובדים בחברה, שעמד בסיומו על 20,658 איש בדיוק - עלייה של 43% לעומת 2016 ו-10.1% לעומת הרבעון הראשון של 2017.

"היו לנו רבעון שני וחציון ראשון טובים", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לתקשורת. "הקהילה שלנו מונה עכשיו שני מיליארד אנשים ואנחנו מתמקדים ביצירת עולם קרוב יותר".