מפגינים קטעו את אלשיך

המפכ"ל על המגנומטרים: "לא אדליף מהקבינט" • צפו

האש המופנית לאחרונה אל המשטרה כנושאת באחריות לפארסת הצבת והסרת המגנומטרים בכניסה להר הבית, הפכה את מפקדה, רנ"צ אלשיך, לקרבי מתמיד. פעילי ימין הפריעו לדבריו • צפו (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלשיך, בדבריו (צילום: אלי מנדלבאום, ynet. תמונות: Hadas Parush/Flash90)

בשעות הצהריים (חמישי) הגיע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לרחבת הכותל בירושלים, והתייחס בפעם הראשונה מול המצלמות למשבר הר הבית וההתנהלות המשטרתית סביבו.

דבריו הופרעו מספר פעמים בקריאות ביניים של פעילי ימין קיצוני שהיו במקום. המפכ"ל פתח ואמר: "הלילה לא הייתה דרמה כפי שמוצגת בתקשורת. החלטת הקבינט הייתה להסיר את גלאי המתכות והמצלמות, ואחריה משטרת ישראל הסירה אותם. אלה עובדות. תמיד הדרג המבצעי כפוף לדרג המדיני והאילוצים שמשיתים עליו".

"אני לא אענה על השאלה הזאת, כי אז הרבה יופתעו", אמר אלשיך כשנשאל מי זה שהעלה ראשון את ההצעה להציב מגנומטרים בכניסות למתחם, לאחר הפיגוע בהר הבית. "אני לא יכול להתחבא מאחורי אף גורם אחר. אני לא נוהג להדליף מקבינט, לכן לא אגיד מה הייתה העמדה של זה ומה העמדה של זה".

לדבריו, "האחריות על הביטחון בהר הבית ליהודים, למוסלמים, לתיירים, לכל מי שעולה, הייתה ונשארה של משטרת ישראל. יש לנו אחריות לגיבוש תפיסת ביטחון מתאימה על פי האילוצים שמוטלים עלינו. אנחנו אומרים את דעתנו, מציגים את תמונת המודיעין, את הערכותינו, אבל בסופו של דבר מקיימים את ההנחיות של הדרג המדיני. תפיסת הביטחון שאנחנו מפעילים היא זו שנגזרת מהיכולת לעמוד בהנחיות הדרג המדיני. ניתנו לנו הרבה משאבים שלא אפרט ממניעים ברורים. היא צריכה להיות חכמה ורלוונטית לביטחון בתוך הר הבית, לכל סביבות הר הבית וירושלים. אני מצר על כך שיש תחרות בקרב גורמים איסלאמיים מי יותר קיצוני מהשני".

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

באשר להשלכות הביטחוניות של הסרת האמצעים אמר המפכ"ל: "תפקידנו זה לעצב מחדש את המציאות. יש אילוצים ובתוכם אנחנו צריכים להתנהל. יש המון ניסיון למשטרת ישראל במקום הרגיש הזה מול כל המכשולים, ונדע לעצב את המציאות מחדש באופן כזה שנוכל לשמור על חיי המבקרים, מתפללים שוטרים וכו'".

"החלטנו לאפשר לאנשים להיכנס מתי שהם מחליטים להיכנס, על פי הכללים של שעות הפתיחה בהר הבית. האילוצים שיושתו יהיו קשורים לרמת הפרות הסדר, אם תהיינה, ולרמת הסדר הציבורי שנצליח להשליט בקרב באי הר הבית המתפללים. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר. ככל שניתן תהיה תפילה חופשית על הר הבית", סיים אלשיך.

כזכור, ביממות האחרונות הסירה ישראל את אמצעי הביטחון מהכניסות להר הבית, מה שהוביל לקריאת הוואקף למתפללים מוסלמים לשוב ולהתפלל במקום - את תפילת אחר הצהריים שהחלה בשעה 4 ונערכת כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר