נקרא ע"ש הסב שנרצח

הדמעות זלגו ללא הרף: יוסף סלומון הוכנס בברית

בטקס שיגון ושמחה שלטו בו יחדיו, הוכנס היום אחר הצהריים בבריתו של אברהם אבינו, הנכד החדש לבית סלומון - שב'שלום זכר' שלו בשבת האחרונה בוצע הטבח (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: שאול גולן, ynet)

בתוך ה'שבעה': מאות בני משפחה, חברים וקהל רב, ערכה אחר הצהריים (חמישי) משפחת סלומון את ברית המילה לנכד החדש, שב'שלום זכר' שלו בליל שבת האחרון בוצע הטבח המחריד בו נרצחו הסב, בנו ובתו.

שמואל וחן סלומון, הורי התינוק, קראו לו ארי יוסף - על שם סבו שמת על קידוש ה'. בנוסף לחן, היולדת, גם הסבתא טובה והדודה מיכל - שהתאלמנה מבעלה בפיגוע זה - אמרו במקום ברכת "הגומל" על שניצלו בטבח בחלמיש.

את הטקס ערך הגאון רבי ישראל מאיר לאו, שקודם לכן אמר: "יש צל כבד על האירוע המיוחד הזה. שתי מילים מייחדות אותו - 'בדמייך חיי'. אנחנו עם שלא קיבל שום דבר חינם, מגש הכסף זאת החירות שלנו. ברית מילה הוא דוגמה למסירות נפש. למשפחת סלומון לדורותיה, לטובה, להורים שמואל וחן, לדודים, למיכל וילדיה, אני מאחל מכל הלב שהברית תסמן ברית של חיים, קיום, נצח, מסירות נפש ואהבת אין קץ לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. למרות האבל והשעה הקשה של השבוע האחרון יש לנו רוח ונשמה לקיים את בריתו של אברהם אבינו ומעמד 'זוכר הברית'".

מיכל סלומון שהתאלמנה בפיגוע, ובירכה 'הגומל' בברית - על הצלתה (צילום ארכיון: אסף מגל, ynrt)

האב שמואל תיאר: "לא האמנתי שבאירוע של בני בכורי שכל כך חיכיתי לו, נחגג עם חצי מדינה. במקום לשמוח שמחה שלמה, היא מהולה בדמעות. אנו בבגדי האבל שלנו. בחרנו בחיים ובמיוחד בימים נוראים אלה אנו בוחרים בתקווה ולא בייאוש. בוחרים באחדות ולא בפילוג, בשמחה ולא בעצבות".

את השם שבחרו אמו והוא לבן הקטן הוא הסביר: "ארי יוסף סולומון - השם ארי על שם סבי מצד אמי (אברהם אריה) ומקבל משנה תוקף אחרי הרצח, אחרי שאבא, חיה ואלעד נלחמו כמו אריות להצלת משפחתם. השם יוסף - על שם האבא שאני מעריץ, שחינך אותי לדרך ארץ וצניעות. הוא היה אהוב על כולם ונתן כוח. כך גם ארי יוסף סלומון, שהגיע לעולם על מנת לתת לנו כוח".

"בננו בחר עבורנו בחיים. בננו ניתן לנו במתנה יום לפני שחרבו חיינו. בחרנו במעמד פומבי זה כדי שניזכר כמשפחה שמחה ולא שכולה וקרועה. כל מילה מחחמת לנו את הלב", סיים בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר