פתרון משמעותי למצוקת הדיור

בפעילות דרעי: אלפי דירות חדשות באשדוד - יוקצו לחרדים

רגע לפני אישור הסכם הגג באשדוד, התערב השר אריה דרעי והגיע להסכמות עם ראש העיר יחיאל לסרי ומשרדי האוצר והשיכון להקצאת כ-8,000 יחידות דיור בעיר לציבור החרדי • כל הפרטים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בשורה של ממש. דרעי ולסרי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בשורה לאלפי משפחות חרדיות • פרסום ראשון: כ-8,000 יחידות דיור במחיר מוזל יוקצו לציבור החרדי. מדובר בדירות חדשות בעיר אשדוד שיוקצו לחרדים לאחר דרישתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, כאשר מחיר דירת שלושה חדרים צפוי לעמוד על כ-800 אלף שקלים, כך נודע ל"כיכר השבת".

המצוקה הגדולה ביותר בציבור החרדי היא מצוקת הדיור, אלפי זוגות מתקשים לרכוש דירה ובכל שנה שחולפת מתווספים אלפי זוגות נוספים שלא מצליחים לרכוש דירה. בזמן שהשר דרעי פועל להקמת העיר החדשה שפיר, מתברר כי כבר כעת ישנן כ-8,000 יחידות דיור עבור המגזר החרדי בעיר אשדוד המאוכלסת כבר כיום בציבור חרדי גדול.

בשבוע הבא צפויה מועצת העיר אשדוד לאשר את הסכם הגג של בניית 30-35 אלף יחידות דיור, מתוכן 25% שיוקצו עבור המגזר החרדי. יצוין כי ההסכם עבר כבר את אישור הנהלת העיר.

"מדובר בבשורה של ממש". השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אישור העברת 25% מהדירות למגזר החרדי הוסכם בין דרעי לראש העיר יחיאל לסרי וזכה לגיבוי ותמיכה משר האוצר משה כחלון ושר הבינוי יואב גלנט. בתחילת הדרך, הציבור החרדי כמעט ולא זכה להיכלל בעשרות אלפי יחידות הדיור החדשות באשדוד, אך ימים ספורים לפני שהנהלת העיר אישרה את הסכם הגג, התערב דרעי ודרש 25% עבור המגזר החרדי.

יצוין כי מדובר בבשורה גדולה ומשמעותית עבור הציבור החרדי, לא רק בשל הפיתרון המיידי עבור אלפי זוגות חרדים אלא גם בשל כך שלא מדובר בעיר חדשה אלא בעיר בה החרדים הינם חלק ניכר ממנה, עם מוסדות חינוך תורניים לכל הגילאים וכך בכל שאר הצרכים כולל גם בהיבט התעסוקתי למגזר החרדי.

בסעיף שהוכנס להסכם הגג נכתב כי "המשרד יפעל כך ש-25% מכלל יחידות הדיור נשוא הסכם זה אשר יוגשו לאישור מוסדות התכנון במסגרת הליכי התכנון, ייועדו וישווקו לאוכלוסיה החרדית, בהתאם לצרכיו ולמאפייניו הייחודים. העירייה מתחייבת לתמוך בתכנון שיבצע המשרד וכן בכל פניה של המשרד שתיעשה כאמור למוסדות התכנון לתורך אישור התכנון".

בהסכם עם ראש העיר לסרי הוסכם כי על המגרשים הסמוכים לשכונות החרדיות ייבנו הדירות עבור המגזר החרדי, כך שהם יהיו חלק מהקהילה החרדית הקיימת כבר כיום בעיר ומונה 25% מכלל האוכלוסייה באשדוד.

ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השר אריה דרעי, שבפעילותו הושגו אלפי הדירות, אמר אמש (חמישי) ל"כיכר השבת" כי "אני שמח על כך שכל הגורמים נענו לבקשתי, לכלול גם את הציבור החרדי בהסכם הגג באשדוד, 25% מכלל יחידות הדיור, כפי יחסו באוכלוסיית העיר".

"דרשתי שההסכם יכלול בניה בתכנון חרדי כך שהדבר ייקבע הלכה למעשה בתכנון העיר", אומר דרעי. "מדובר בבשורה של ממש עבור אלפי משפחות חרדיות שיוכלו בשנים הקרובות לרכוש דירה במרכז הארץ, בתנאי 'מחיר למשתכן', בהסכם גג הכולל את כל מוסדות הציבור והחינוך הדרושים שלו".

דרעי הוסיף ואמר כי "אני רוצה להודות לשר האוצר כחלון, לשר השיכון גלנט, לראש מטה הדיור אביגדור יצחקי ולראש העיר לסרי על שיתוף הפעולה ועל הנכונות להירתם ולסייע בפתרון מצוקת הדיור החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר