"רצח בדם קר"

מתיחות ביפו: שוטרים חיסלו חשוד שנמלט; ערבים התפרעו

ביפו סוערות הרוחות לאחר שבליל שבת נורה למוות חשוד ערבי שנמלט מזירת אירוע פלילי. מפגינים חסמו כבישים, ניפצו שמשות ניידת והבעירו צמיגים. במשטרה נערכים להמשך המהומות (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

מרדף משטרתי ביפו במהלכו נורה למוות חשוד, גורם להתלהטות הרוחות בין יהודים וערבים בעיר המעורבת. במהלך המרדף שאירע בליל שבת, ירו השוטרים לעבר שני חשודים שנמלטו מזירת ירי ביפו, ואחד מהם, בשנות ה-20 לחייו, מת מפצעיו. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת המקרה.

בהודעת המשטרה המקורית נאמר כי "בעקבות אירוע יריות ברחוב יפת על רקע פלילי, ניידות שהגיעו למקום הבחינו בכמה קטנועים שמנסים להימלט. התפתח מרדף שבמהלכו נורו יריות על-ידי השוטרים. שני רוכבי קטנוע שנמלטו אותרו ברחוב סמוך כשהם פצועים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים וולפסון. חשוד אחד תושב יפו בשנות העשרים לחייו פצוע באורח בינוני על-פי גורמי רפואה, מותו של החשוד הנוסף תושב יפו בשנות העשרים לחייו נקבע כעבור זמן קצר בבית החולים".

האירוע התרחש בסביבות השעה 04:30 בלילה (שבת). במשטרה התקבל דיווח על ירי ברחוב יפת לעבר קצבייה. חלון הראווה של העסק נופץ. שוטרים שסיירו סמוך למקום הוזעקו והבחינו בקטנועים שרוכביהם מנסים להימלט. במקום התפתח מרדף, במהלכו ירו השוטרים לעבר הרוכבים. בהמשך, נמצאו שני פצועים ברחוב מגן אברהם הסמוך. אחד מהם, שנפצע קשה מאוד, מת מפצעיו מאוחר יותר. הוא נפגע על פי הבדיקההראשונית בפלג גופו העליון.

במהלך השבת, קיימה המשטרה היערכות נרחבת באיזור יפו בעקבות הפרות סדר שנרשמו לאחר הירי. במרחב יפתח במשטרה אמרו כי הסדר הציבורי ביפו נשמר בשעות האחרונות ולא נרשמו אירועים חריגים, אולם רחוב יפת בו אירע הירי נותר סגור והתנועה מופנית לכבישים אחרים. במהלך המהומות שאירעו השבת בעיר, הובערו צמיגים, נופצו שמשות ניידת משטרה וכמה רחובות ביפו נחסמו.

עו"ד אמיר בדראן, חבר מועצת העיר תל אביב יפו התייחס לירי בחשוד ולמתיחות באזור, ואמר כי "המצב נוראי וחבל שכך, אנחנו מנסים למצוא אי של שפיות בין יהודים וערבים ביפו, ואם עכשיו הערבים על הכוונת אז אי אפשר לדבר על דו-קיום".

"אי אפשר לכוון למישהו אקדח לראש ולהגיד שהוא לא משתף פעולה עם הדו-קיום. האירוע הזה ביפו לא מנותק ככל הנראה ממדיניות המשטרה בכלל, במסגד אל-אקצה בירושלים, באום אל-חיראן והיום ביפו. זה מדאיג כי המשטרה לא מפנימה שהיא לא הוסמכה להרוג אנשים. המנדט שלה זה לשמור על הסדר ולא להוציא להורג".

הוא הוסיף ואמר כי "היחסים בין המשטרה והתושבים ביפו יודעים הרבה עליות וירידות. לנוכח המצב בארץ וכל מה שקורה ביפו לגבי האלימות המשטרתית שאנחנו חווים בשנה האחרונה - שכל הזמן עולה וגואה - היום זה התפרץ ביפו ומחר זה יכול להתפרץ בכל מקום אחר. המשטרה מתחילה להסתכל על המיעוט הערבי כאויב, ויורים בו כדי להרוג אותו. זה מסוכן מאוד, והתחושה ברחוב לא רחוקה מהמצב הזה. הנפיצות קיימת כי יש אנשים שחושבים אפילו הרבה יותר גרוע ממה שאני חושב".

עו"ד מוחמד אדריעי, יו"ר המועצה המוסלמית ביפו, אמר כי "מבחינתנו זה רצח בדם קר, מטווח אפס וצריך להעמיד לדין את השוטר שירה. המשטרה מכירה את זהותו ואנחנו עומדים על כך שהוא יועמד לדין על אף שאין לנו ביטחון במח"ש. מבחינתנו זו דלת מסתובבת כדי להוציא אותם חפים מפשע. הנערים כאן ביפו התלהמו כדי להעביר מסר חד וברור למשטרה שדי, נגמר עם ההתנהגות הבלתי נסבלת של שוטרים מול נערים ביפו. המשטרה היא העבריין. אין לי ספק שהמהומות יימשכו בדרך כזו או אחרת. אנחנו כקהילה ביפו וכנציגים של הציבור מנסים כרגע להעביר את המחאה שלנו לשלב של מחאות קהילתיות נוספות, בצורה מסודרת ומאורגנת".

לדבריו: "מעניין מאוד שבכל פעם שיש היתקלות בין המשטרה לבין ערבים - זה נגמר בצורה כל כך קשה, בחבלות קשות ובהרג. תמיד למשטרה יש תירוץ מדוע היא משתמשת באש חיה מול ערבים. אנחנו עדים למקרים לא פחות קשים בפינויים של שכונות יהודיות, וזה לא נגמר במקרים כאלה. אנחנו לא יודעים את כל הפרטים אבל ברור שאין סיבה להשתמש באש חיה כשמדובר בחשוד. יש מספיק אמצעים אחרים להשתמש בהם, ולא בצורה האכזרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר