צפון קוריאה

"שיגרנו טיל שיכול להגיע לכל יעד בארה"ב"

המשטר בצפון קוריאה ביצע במהלך סוף השבוע ניסוי בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי, שמסוגל לפי הטלוויזיה הצפון קוריאנית להגיע לכל יעד בארצות הברית. "מיליונים כורעים ברך" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צפון קוריאה ממשיכה להתגרות בארה"ב (שאטרסטוק)

צפון קוריאה ביצעה במהלך סוף השבוע ניסוי בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי Hwasong-14, שמסוגל לפי צפון קוריאה לפגוע בכל יעד בארצות הברית. אזרחים שנאספו בכיכר בפיונגיאנג, צפו בניסוי הטיל ששודר בטלוויזיה הרשמית. במסגרת הניסוי, הטיל טס במשך 47 דקות ו-12 שניות בהן עבר 998 קילומטרים וחדר חזרה את שכבת האטמוספירה.

מגישת הטלוויזיה בצפון קוריאה הודיעה: "בהוראה ישירה של מנהיגנו העליון, קים ג'ונג און, התבצע ניסוי שני מוצלח בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי Hwasong-14. המנהיג העליון אמר בגאווה בניסוי שמערכת הטילים הוכיחה שוב את יכולתנו לפגוע בכל זמן ומכל מקום. כל שטח ארצות הברית נמצא בטווח הירי".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר השיגור "מוכיח כי כל שטחה של ארצות הברית הוא בטווח הפגיעה. זו הייתה אזהרה חמורה לארצות הברית שאינה חסינה מפני הרס אם תנסה לתקוף".

"עשרות מיליונים כורעים ברך בתודה למנהיג העליון קים ג'ונג און, מתוך תודה על שעורר את רוח הניצחון. אני כמעט יכולה לשמוע את הטיל שלנו, ממריא הרחק בשמיים, מציג את גאוות המדינה בעלת הכוח הגרעיני הגדול בעולם" אמרו תושבים החיים בצפון קוריאנית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לניסויי הטילים של צפון קוריאה ואמר כי "ארצות הברית תנקוט את כל הצעדים שיידרשו כדי להבטיח את ביטחונם של האמריקנים ולהגן על בנות בריתה באזור. שיגור הטיל הוא מעשה פזיז ומסוכן של המשטר הצפון קוריאני שהוא האיום הדחוף ביותר והמסוכן ביותר לשלום העולם. הנשקים והניסויים מבודדים אותה עוד יותר, מחלישים את כלכלתה ופוגעים באנשיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר