ההכרעה בערעור

בית הדין יכריע את גזר דינו של אלאור אזריה

החייל היורה מחברון יגיע בצהריים לבית הדין הצבאי בקריה שם יכריעו חמישה שופטים האם לקבל את ערעורו נגד המאסר שנגזר עליו או דווקא להחמיר עליו את העונש (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזריה עם אביו ועורך דינו (צילום: פלאש 90)

היום (ראשון) יוכרע סופית גורלו של החייל היורה, אלאור אזריה. בית הדין הצבאי יכריע האם לקבל את ערעורו ולקצר או לבטל את עונש המאסר שנגזר עליו - שנה וחצי - או שמא לקבל את עמדת הפרקליטות כי מדובר בעונש קל מידי.

תומכיו של אלאור אזריה שהפגינו במהלך מתן פסק הדין והעונש הודיעו כי יפגינו גם הפעם בעוצמה רבה יותר כנגד מאסרו של החייל אותו הם מכנים - גיבור.

כזכור, בינואר האחרון הרשיע בית־הדין הצבאי את אזריה בהריגתו של המחבל עבד אל־פתאח א־שריף ב־24 במארס 2016, כאשר ירה בראשו 11 דקות לאחר שאירוע הפיגוע שביצע א־שריף הסתיים. כחודש וחצי לאחר אותה הכרעת דין נחרצת הגיע שלב גזר הדין, שבו קבעו השופטים עונש מקל — בהתחשב בנסיבות — ושלחו את אזריה לשנה וחצי של מאסר. אזריה בחר לערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין בתקווה לשינויו.

על פי הערכות לא רשמיות עונש המאסר לא יבוטל אך גם לא יוארך בשנתיים כפי דרישת הפרקליטות. על פי הערכות בכוונת השופטים לשולחו לכלא רק לאחר החגים.

באופן עקרוני, יוכלו אזריה ופרקליטיו לערער גם על ההכרעה שתוצג היום, על ידי עתירה לבג"ץ — אולם ההנחה היא שהם יבחרו שלא לעשות זאת, ושגם אם יעשו זאת ערעור זה יידחה על הסף שכן בית־המשפט העליון נוהג שלא להתערב בהחלטות של בתי־הדין הצבאיים.

את סוף השבוע האחרון בילה אזריה בביתו ברמלה, במעצר הבית שאליו שוחרר בשבוע שעבר לאחר שחבריו לגדוד שוחררו מצה"ל. לפי תנאי המעצר, אזריה לא יכול לצאת מביתו למעט לתפילה בבית־הכנסת הסמוך, ורק בזמן התפילות, וכך גם בסוף השבוע האחרון הוא נותר בביתו ויצא אך ורק לתפילות, מלווה בבני משפחתו הקרובים.

הערעור היום יוכרע על ידי הרכב של חמישה שופטים, שבראשם עומד נשיא בית־הדין הצבאי לערעורים אלוף דורון פיילס, ושבין חבריו נמצא גם השופט הבכיר בעל הניסיון הנרחב בתיקים פליליים ח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר