"לקראת פלישה"

המסר של חיזבאללה לדובר צה"ל בערבית

לוחם של ארגון חיזבאללה פרסם ברשתות החברתיות מסר מאיים כלפי ישראל המופנה לדובר צה"ל בערבית - שלא התבלבל, עקץ את החיזבאללה והשיב באיומים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התמונה עם המסר לאדרעי (צילום: מתוך התקשורת הערבית)

בימים האחרונים נפוצה בלבנון תמונה שמתעדת כביכול איש חיזבאללה שמשתתף בקרב בהרי ערסאל ליד גבול סוריה-לבנון, בעודו מחזיק את השלט הבא: "אביחי אדרעי, אנחנו מתאמנים באמצעות ג'בהת א-נוסרה לקראת הפלישה לגליל. #הרי ערסאל #אל-קלמון".

רס"ן אביחי אדרעי הוא ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל. בעיתון הלבנוני "אל-בינאא" המזוהה עם המפלגה הקומוניסטית בלבנון נכתב באחת הידיעות: "זה מה שכתב אחד הלוחמים החזקים בהרי ערסאל-אל-קלמון, שמפנה את דבריו לקצין הישראלי, אביחי אדרעי".

בנוסף לאותו עיתון התמונה התפרסמה בעיקר ברשתות החברתיות ולא בכלי תקשורת לבנוניים מרכזיים, אך כלי תקשורת שכן פרסמו אותה אמרו שהם אינם יכולים לוודא את האותנטיות שלה.

בזמן האחרון כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה עוקבים יותר מבעבר אחרי דבריו של אדרעי לו יש רק בטוויטר בשפה הערבית 157 אלף עוקבים ובפייסבוק 1.2 מיליון עוקבים. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית פורסם מאמר בנוגע לשימוש שלו בפסוקים מהקוראן בציוציו בטוויטר. במחלקת ההסברה הצבאית של חיזבאללה אף העלו סרטון בעקבות הברכה שפרסם אדרעי למוסלמים לרגל חג הרמדאן, וקראו לה "ברכת חג מרוצח".

אביחי אדרעי

רס"ן אדרעי עצמו הגיב בחשבונותיו הפופולריים ברשתות החברתיות למסר של איש חיזבאללה: "בימים האחרונים התפרסמה תמונה של אחד מאנשי חיזבאללה מאיים על ישראל ומזכיר את שמי. השאלה היחידה שעלתה בראשי היא האם התמונה צולמה לפני או אחרי שחיזבאללה הפגיז את בית החולים לעקורים סוריים בערסאל, ובכך הוכיח מחדש את התנהגותו הטרוריסטית והעדתית. בנוגע לתגובתי לתמונה אומר (אם תממשו את איומכם): ברוכים תהיו אל פרק חדש בהפתעותיכם הכושלות".

הטריגר להתרברבות של חיזבאללה, הם הניצחון המסתמן של הארגון מול ג'בהת אל נוסרה. החיזבאללה נלחם בשבוע האחרון בעוצמה רבה במורדים בהרי ערסאל, הוא נחל הצלחות לא מועטות אך גם אבידות גדולות.

ביום רביעי בערב מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הקדיש נאום מיוחד למבצע בערסאל כדי להעביר את המסרים של הארגון, בתגובה לביקורת שנשמעה במחנה שמתנגד לחיזבאללה בלבנון על כך שהוא חרג מסמכותו ולקח את תפקידו של צבא לבנון. "ההחלטה לצאת למבצע לא הייתה איראנית או סורית, אלא החלטה שהתקבלה בלבנון", הבהיר נסראללה, שהוסיף כי "הם עומדים בפני ניצחון צבאי גדול מאוד".

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, שנפגש השבוע בוושינגטון עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר שהיה עדיף כי צבא לבנון היה עורך את המבצע בהרי ערסאל, זאת אחרי שבשבוע לפני כן הוא נתן את הרושם שהצבא ייקח חלק מרכזי במבצע. נסראללה לא שכח בנאומו לתת קרדיט לצבא והביע גם נכונות למסור לצבא לבנון את העמדות שחיזבאללה השתלט עליהן.

ביום חמישי, למחרת נאומו של נסראללה, הכריז חיזבאללה על הפסקת אש בערסאל כדי לתת אפשרות לחמושים הבודדים שנותרו שם להיכנע. מדובר בעסקה שתוביל לשחרור של לוחמי חיזבאללה שנשבו בידי "הגוף לשחרור א-שאם" ובתמורה תביא לפינויים של המורדים, כנראה לאזור אידליב. מבחינת חיזבאללה וכנראה גם הצד השני הקרב כבר הוכרע לטובת ארגונו של נסראללה וההכרזה הסופית היא רק שאלה של הזמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר