הרוג ו-3 פצועים

אירוע ירי בגרמניה: קרב יריות עם כוחות קומנדו

לאחר מה שמסתמן כפיגוע דקירות בסופרמרקט בהמבורג בערב שבת, הלילה התרחש אירוע ירי בו נרצח אדם אחד ונפצעו שלושה אחרים בעיר הסמוכה לגבול עם שווייץ (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדיווח בתקשורת הגרמנית על אירוע הירי (צילום מסך: מתוך טוויטר)

המשטרה הגרמנית מודיעה הבוקר (ראשון) כי באירוע ירי במועדון בעיר קונסטנץ שבגרמניה, סמוך לגבול עם שווייץ, נהרג אדם אחד ושלושה נפצעו. "לפי שעה, המניע למעשיו של היורה אינו ידוע", נמסר.

הרוצח, בן 34, ניהל קרב יריות עם שוטרים, ובמהלכו הוא נפצע באורח קשה, ולפי מספר דיווחים הוא מת מפצעיו בבית החולים.

התקרית התרחשה בסביבות 5:30 בבוקר, שעון ישראל. בשיאו של האירוע, שלחה משטרת גרמניה כוחות קומנדו מיוחדים למקום, מאחר ולא היה ברור אם היורה פעל לבדו. הבוקר חסמו ניידות משטרה את הגישה לאזור.

דובר המשטרה המקומית סיפר: "חלק מהנוכחים הצליחו להציל את עצמם, הם ברחו החוצה או הסתתרו". אחד הפצועים הוא מאבטח שעמד בכניסה למועדון וניסה לעצור את היורה.

שלשום, כזכור, נרצח אדם ועוד חמישה נפצעו באירוע דקירות בסופרמרקט בהמבורג. יממה אחר כך הודיעה משטרת גרמניה כי הדוקר בן ה-26 היה מוכר לכוחות הביטחון הגרמניים כאסלאמיסט, ולפיכך גובר החשד שמדובר בפיגוע אך "נראה שהיו לו גם בעיות נפשיות".

פיגוע הדקירה ביום שישי בהמבורג (צילום: מתוך טוויטר)

לכוחות הביטחון היה מודיעין מוקדם על הדוקר - שנולד באיחוד האמירויות, הגיש בקשה לקבלת מקלט מדיני בגרמניה ונדחה ועבר הקצנה - אך לפי החוק המקומי לא ניתן היה לגרשו משום שלא היו ברשותו מסמכים מזהים. בעת שהוא הסתער שלשום על לקוחות בסופרמרקט ודקר כמה מהם, צעק הדוקר "אללה אכבר".

זהו הפיגוע החמישי שסופגת גרמניה בשנתיים האחרונות. הראשון היה פיגוע התאבדות באנסבך שבו היו פצועים בלבד, לאחר מכן אירעו שני פיגועי דקירה וגרזן ברכבות בבוואריה ובפיגוע הגדול מכולם, לפני כחצי שנה, דרס מחבל עם משאיתו עשרות בני אדם בשוק בברלין ורצח 12 בני אדם - בהם דליה אליקים מישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר