לפני או אחרי לידה? ככה תתכונני לתשעה באב

רגע לפני הצום, מדריך מפרופ' איל סיון - מנהל המחלקה לרפואת האם והעובר וסגן מנהל בכיר באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי שיבא. חשוב להבהיר שהמידע הבא מתייחס לפן הרפואי והמקצועי בלבד ובכל מצב מורכב יש להיוועץ במורה הוראה ולנהוג על פי פסיקת ההלכה באופן אישי (לידה, שיווקי)

קנקן מים. (צילום: יחצ)

באופן כללי התייבשות היא תופעה שיש להימנע ממנה מאד במצב של לפני לידה. התייבשות גורמת להקטנת נפח הנוזל שבדם ועלולה להיות מסוכנת. לכן, אשה לפני לידה שאין לה מניעה לצום, צריכה להקפיד על כמה כללים חשובים: לשתות הרבה עד לרגע האחרון האפשרי, להימנע משהייה בשמש או במקום לא ממוזג ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

אשה לפני לידה שסובלת מאחד מהתסמינים הבאים: נטיה לקרישיות יתר, יתר לחץ דם, מחלות רקע, רעלת טרום לידה או כל מחלת רקע אחרת, צריכה להיוועץ באופן אישי עם רופא ומורה הוראה.

במידה ומתפתח במהלך הצום אחד מהתסמינים הבאים: התכווצויות, כאבים בבטן תחתונה, עילפון או דימום חלילה, ההתוויה הרפואית היא להפסיק את הצום.

אשה שסובלת מהקאות מאבדת יותר נוזלים ולכן עליה להיות ערנית יותר לתסמיני איבוד נוזלים. מומלץ להיוועץ מראש עם רופא ומורה הוראה כיצד לנהוג במהלך הצום במקרה בו היא מאבדת נוזלים וחשה ברע.

מומלץ לאכול לפני תחילת הצום מנה מאוזנת הכוללת פחמימות מורכבות כמו לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וכדו' ולשתות נוזלים הכוללים סוכרים שמתפרקים לאט יותר בגוף דוגמת סוכר ענבים. עדיף להימנע משתיית קפה או תה שמאיצים איבוד נוזלים מהגוף.

אחרי הלידה הזנת התינוק מתבססת על הנוזלים אותם צורכת האם ומשכך הזנת התינוק עלולה לגרום לאיבוד נוזלים. אשה הצמה צריכה להקפיד ביתר שאת לשמור על כמות הנוזלים בגוף ולהימנע ממצבים שונים המוסיפים להתייבשות ולאיבוד נוזלים.

עם סיום הצום רצוי להתחיל בשתיית נוזלים ולהמשיך באכילה מאוזנת. אכילה מוגזמת יכולה להביא לכאבי בטן מיותרים ומבלבלים.

מדריך לצום תשעה באב מפרופ' איל סיון

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר