כינוס מיוחד

"דבר האבד": העיתון החדש של ש"ס - 'הדרך'

בכינוס שלא מן המנין שעורכת כעת תנועת ש"ס לנציגיה ברחבי הארץ, הכריז השר דרעי רשמית על הקמת עיתון חדש בשם 'הדרך' ש"יתן ביטוי לעולם התורה הספרדי", כדברי היו"ר - שאף נימק את העיתוי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי בדבריו, הערב (צילומים: ישי כהן, כיכר השבת)

כפי שנחשף ב"כיכר השבת": בכינוס המיוחד שמקיימת כעת (ראשון) תנועת ש"ס עם כל נציגיה ברשויות המקומיות, הודיע יו"ר התנועה השר אריה דרעי באופן רשמי על הקמת עיתון חדש שישמש כביטאונה של המפלגה, וכי הוא ייקרא 'הדרך'.

דרעי הסביר כי בחר לערוך את הכנס 24 שעות לפני תשעה באב בגלל ש"מדובר בדבר האבד", וכי התייעץ בנושא עם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וחבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני.

באשר לסיבה להקים עיתון, סיפר דרעי כי בשבוע שעבר במהלך ישיבת הסיעה השבועית הציגו חברי הכנסת את ההישגים שלהם, אך דבר מזה לא פורסם בחוץ. וכי "לא מדובר בענווה של הנציגים...".

• אריה דרעי צפוי להודיע לנציגים: החלטנו להקים עיתון חדש

דרעי אף מתח ביקורת קשה על הנהגת ש"ס הקודמת, בראשות אלי ישי, כשלדבריו אחרי פרישתו מש"ס פוטר הצוות הבכיר של העיתון בשל זיהויו כחלק מ'אנשי דרעי'. דרעי הוסיף כי בשנה האחרונה התעוררו הרבה בעיות מול הנהלת העיתון 'יום ליום', ורכישתה הייתה גוררת הרבה תביעות כספיות, מאחר ובזמן המו"מ נודע לו כי המניות נמכרו לגורם חיצוני אחר (נעמה עידן). "לא הייתה ברירה אלא להקים עיתון חדש", הסביר.

"כמה ביטוי יש בעיתונים? כמה ייצוג יש לעולם התורה? כשמדברים על 'פתיחת זמן' - איזה ביטוי יש לעולם התורה הספרדי? איך אפשר לגדל דור של צעירים בני תורה שיגדלו עם גאוות יחידה? מה נכתב על חכם עזרא עטייה? - אפשר להביא דוגמאות בלי סוף, ואני לא מדבר על מאבקי אפלייה", טען.

"הציבור הספרדי התורני", הוסיף דרעי, "הוא יותר גדול מכל הציבורים האחרים, רק הוא לא בא לידי ביטוי. ישנם 100 אלף משפחות חרדיות ספרדיות, עוצמה אדירה. אבל אין שום כלי ביטוי שמבטא את הציבור הענק הזה".

לוגו העיתון

דרעי פנה לנציגים: "לכל מפלגה יש מפקד, פריימריז, כל מיני מוסדות. לנו יש קו של 'המועצת', שהיא הקובעת. הנושא הזה של העיתון, הוא כדי להצליח באמת ולהפוך לביטאון הגדול ביותר שמייצג את הציבור שלנו, שכולם יצטרכו להתחשב, לייצג ולתת במה. כולם יתייחסו אחרת ובכבוד לכל מה שאנחנו מיצגים. אבל זה תלוי בכם, כמה כל אחד יחשוב שזה באמת הדבר הכי חשוב".

לדבריו: "זה עול כספי קשה מאוד, אנשים לקחו הלוואת פרטיות כדי להתחיל את הדבר הזה. בלי הסיוע והמסירות של כל אחד ואחד, שכל אחד יחשוב שזה העיתון והמפעל שלו... לנו אין סודות", סיפר דרעי על המנויים, "אנחנו מתחילים מאפס, אבל אנחנו נפרסם כל הזמן - כי את המנויים יש לנו. אם נשאר כמה אלפים ונשמור על הסוד, לא שווה לי כל המאמץ הזה. אם אנחנו לא נצליח להרים את הדבר הזה, אני רואה בזה כישלון אישי. אי אפשר לאחד את עולם התורה הספרדי בלי עיתון שנותן את הבמה הזו".

דרעי העביר מסר ברור לנציגים שזה המבחן שלהם מול המתחרים ברשויות המקומיות: "אנחנו יוצאים לדרך ואני מבקש מכל אחד לקחת את זה כמשימה, כל אחד יראה במקום שלו מה הוא יכול. זה המפקד שלו, נראה מה כל נציג יכול. אולי יש נציגים בתוך העיר שיכולים להביא יותר...".

"בסיום דבריי", הוסיף דרעי, "אני מודה לכל אלה שכתבו עלינו, אני מודה לאנשי 'יום ליום', אני מודה להם עד הכל. לצערי המתכונת לא אפשרה, אבל באמת תודה רבה", סיכם.

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן באירוע

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף אמר באירוע: "בסוף השבוע ראיתי שני עיתונים, באחד ראיתי ששופכים אש וגופרית על 'תקנות הגיוס' ובעיתון השני שישנה רק מפלגה אחת ויחידה שיש לה שלושה נציגים והם ואך ורק הם עשו את התקנות המצוינות. מה שבטוח, שאנחנו לא בסיפור".

"חשבתי שיגידו אולי 'בסיוע' ש"ס, אבל שום דבר", אמר הגר"ד יוסף. "הטובים - זה שלהם בלבד. אנחנו לא נעשה כך. יש לנציגים החרדים האחרים זכויות, ואצלנו זה יופיע. הם יקבלו במה. לשון הרע זה גם מה שאתה לא כותב. הנציגים שלנו סוף סוף יבואו לידי ביטוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר