אזהרה: אבוקדו בוסר מציף את השווקים

מועצת הצמחים פרסמה אזהרה לצרכנים לפיה יש להימנע מקניית אבוקדו בוסר שבימים האחרונים עלה למדפים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

כמו בכל שנה, בתקופה הזו ישנם חילופי משמרות בזני האבוקדו. הפרי האהוב הזה שניתן להשיגו כמעט בכל יום בשנה מצוי בעיקר בעונת החורף, ותקופת יולי-אוגוסט הינה עונת מעבר בין שני זנים שונים של הפרי, "הריד" שהוא הזן ששווק עד עתה וצורתו עגולה מפנה את מקומו לזן "הגליל" שצורתו מוארכת וקליפתם דקה.

בשל המחסור שיש בשוק בתפר בין שני הזנים והביקוש הרב נמכרים פירות "הריד" במחירים גבוהים ולעיתים מופקעים. לדברי מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, אורנה סנדל המצב הנוכחי גרם לכמה ממגדלי זן "הגליל" לשווק את הפירות בטרם הבשילו בעודם בוסר. לדבריה מי שירכוש מהפרי בתקופה הזו יתאכזב ויישאר עם פרי בוסרי שלא יהיה לו בו שימוש.

במועצת הצמחים מסבירים כי טיב האבוקדו נמדד ברמת השומן שבו. לכל זן רמת שומן מינימלית ייחודית לו, שמגדירה את מוכנות הפרי. קטיף מוקדם מדי של פרי, שעדיין לא הגיע לרמה הנדרשת של שומן, יוביל להתכווצות הקליפה, השחרה וריקבון של אזור העוקץ; וסביב הגרעין הוא יישאר קשה ובלתי אכיל.

סנדל אמרה עוד שעל הצרכנים להיאזר בסבלנות ולא לרכוש מזן גליל עד לסוף חודש אוגוסט, אז יגיע הפרי לרמת הבשלות הרצויה. ועד לסוף ספטמבר בכדי לרכוש את הפרי מזן אטינגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר