מה אמר הרבי?

הנגיד שנפטר וחפצי האמנות הקדושים. צפו

הרה"ח אברהם הלפרין שארונו יגיע היום למסע הלוויה בישראל, שמר תחת ידיו שורת חפצי יודאיקה: מה'חלאטל' של רבי זושא מאניפולי ועד החנוכיה הזעירה שהוברחה לכלאו של הרה"ק מרוז'ין • גלריה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנגיד הרב הלפרין ז"ל מראה לאדמו"ר מצאנז את כיפתו של הרה"ק מרוז'ין (צילומים: ארכיון צאנז ומשה גולדשטיין)

ארונו של הנגיד הרה"ח ר' אברהם הלפרין, מגדולי תומכי מוסדות התורה והחסד, יגיע היום (שני) לישראל, ובמסע הלוויתו ישתתפו אדמו"רים, ראשי ישיבות ומנהלי ארגוני צדקה וחסד.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", ברשותו של הרב הלפרין היה קיים אוסף יודאיקה נדיר ויקר של חפצי קודש עתיקים, שחלקם הם פרטים יקרי ערך של גדולי החסידות.

במסגרת ביקור שערך האדמו"ר מצאנז בביתו של המנוח לפני מספר שנים, הוא הכניס אותו הראה לו לחדר מיוחד, והראה לו כמה אוצרות מבית גנזיו, חפצי קודש נשגבים מגדולי צדיקי החסידות הקדמונים, כשהוא מספר למרן שליט"א את השתלשלותם של חפצי הקודש מאז ועד היום.

עם כתר הזהב המשובץ ביהלומים, של הרה"ק מרוז'ין

בין החפצים שהראה: 'חלאט' מהרה"ק ר' זושא מאניפולי זי"ע, 'חלאט' מהרה"ק ר' ברוך ממעזיבוז זי"ע, כלי תה לשבת עשוי מעופרת של המגיד מקאז'ניץ זי"ע, דפוס ראשון של ספר נועם אלימלך שהיה אצל הרה"ק מלובלין זי"ע ועבר בירושה אצל צדיקי בית לעלוב, כמה ספרים ותכריכי כתבי יד עתיקים מגדולי ישראל, אצבע לספר תורה מהרה"ק מאפטא זי"ע ו'שיידלעך' של תפילין מהרה"ק רבי אברהם המלאך זי"ע.

עם הספר נועם אלימלך, דפוס ראשון

עוד הציג ר' אברהם ז"ל לאדמו"ר, כמה חפצי קודש מהרה"ק מרוזין זי"ע, ביניהם כיפה מעוטרת בכסף, מנורת חנוכיה זעירה שהוברחה אליו לבית הכלא בתקופת מאסרו, כתר תורה מזהב טהור משובץ באבנים טובות, חומש שהיה מעביר בו ה'סידרא', תבנית החותם מרבי אברהם (אחיו הגדול של הרה"ק מרוזין) ועוד.

הרבי מצאנז נגע והחזיק כמה מהחפצים בחרדת קודש והפליג בחשיבותם עד מאוד, ואף ציטט את דברי הירושלמי (מועד קן פרק ג, הלכה א) על "מקלו של רבי מאיר היתה בידו והוא היתה מלמדתו דעת", כלימוד על קדושת חפצי הצדיקים.

עם ה'חלאט' של רבי זושא מאניפולי

האדמו"ר הזכיר גם כי אביו בעל ה'שפע חיים' זצוק"ל נהג להביא מקור מהמדרש (בראשית רבה נח, ח) המוזכר ברש"י (בראשית כג, יז) על הפסוק "ויקם שדה עפרון וגו' לאברהם למקנה" - "תקומה היתה לו, שיצא מיד הדיוט ליד מלך", עכ"ל, שבפשטות הכוונה ב'תקומה היתה לו', שכיון שעברה לרשותו של אדם צדיק מיד שרתה על זה רוח קדושה, שעל כל חפצי הצדיק ישנה השראת הקדושה.

עם ה'חלאט' של רבי ברוך ממעז'בוז'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר